Het V&V planproces is geschikt voor het inplannen van verpleging en verzorging en begint vanuit de cliënt gezien bij het arrangement van de cliënt. De arrangementsregel wordt, als deze door een team geclaimd wordt, omgezet in een plankaartje op het planbord van het betreffende team. De planner kan een cliënt inplannen op een dienst.
Het ouderwetse planbord is als uitgangspunt genomen voor de werking van de cliëntenplanning. De planner kan makkelijk schuiven met kaartjes, routes worden automatisch berekend en signaleringen verschijnen in beeld als er wensen van de cliënt zijn, waar in de planning rekening mee gehouden kan worden.
De medewerkers die voor een specifiek team werken, worden via het roosterscherm ingeroosterd door ze aan een dienst te koppelen. Ook bestaat de mogelijkheid dat medewerkers zichzelf inroosteren via het zelfroosterscherm.
De medewerker kan via de mobiele apps of de inzage in het rooster of planning via het Medewerkerportaal inzien op welke dienst diegene is ingeroosterd, en wat de planning is van de diensten waarop diegene is ingeroosterd.
De uren kunnen, via het principe planning=realisatie of rooster=realisatie geëxporteerd worden naar Ons Administratie.