Bedoelde je soms ?
Taak: Ons Planning - Plannen en roosteren (Alle teams)/Ons Planning - Plannen en roosteren (Eigen teams)
Taak: Ons Planning - Roosteren (Eigen teams)
Selecteer in het hoofdmenu het team dat de zorg voor een cliënt gaat uitvoeren.
Zoek in Ons Planning de cliënt op en kijk bij het arrangement.
Wanneer een nieuwe arrangementsregel wordt aangemaakt in Ons Administratie, wordt deze regel overgenomen in Ons planning. Zodra deze regel geclaimd wordt door een team in Ons planning, kan deze niet meer worden aangepast vanuit Ons Administratie. De gedachte hierachter is dat het team zelf verantwoordelijk is voor het arrangement en dat een aanpassing in Ons Planning bewust en met medeweten van planners gedaan moet worden.
Arrangementsregel Ons Administratie is
Arrangementsregel Ons Planning is
Wordt arrangementsregel overgenomen door Ons Planning?
Nieuw
N.v.t.
Ja
Gewijzigd of verwijderd
Niet geclaimd door team
Wel geclaimd door team
Nee
Als een cliënt nog niet bekend is in Ons Planning kan je kiezen om deze handmatig toe te voegen in Ons Planning en vervolgens ook handmatig een zorgarrangement aan de cliënt in Ons Planning toevoegen.
Het is wel van belang dat later de cliënt alsnog gekoppeld wordt aan Ons Administratie.
Zoek de cliënt in Ons Planning op en klik op de naam van de cliënt. Op de rechterpagina verschijnt nu meer informatie.
Klik op het plus-icoon rechts van het kopje Zorgarrangement.
Vul hier het arrangement in. De invoervelden zijn vergelijkbaar met de invoervelden van het arrangement in Ons Administratie.
Zie Om-de-dag-actie toevoegen in het arrangement voor meer informatie over om-de-dag-acties.
Onder het kopje "Zorgarrangement" staat de zorg die deze cliënt krijgt. Klik op Mijn team achter de regel om de arrangementsregel (in dit geval PV medicijnen toedienen en VP gespecialiceerd handelen) te claimen voor jouw team.
Staat er geen knopje '--> Mijn team'? Dan heb je nog geen team geselecteerd in het hoofdmenu. Selecteer eerst een team en ga daarna terug naar deze cliënt.
Als je op de knop '-> Mijn team' hebt geklikt, dan verschijnt daarna de naam van het team dat de regel heeft geclaimerd. De zorg wordt nu geleverd door dit team.
Je kunt per arrrangementsregel een ander team selecteren.
Om het claimen van de zorg ongedaan te maken, kan het team dat de zorg heeft geclaimd, ook kiezen voor -> Geen team. In dat geval wordt het plankaartje verwijderd uit het planbord.
Gaat een ander team de zorg leveren? Selecteer dan in het hoofdmenu het andere team, en herhaal de bovenstaande stappen.
Eventueel ingeplande zorg is na het weghalen of wijzigen van het team, niet meer ingepland. Daarnaast is het na het opnieuw claimen ook nodig dat de zorg opnieuw in het planbord ingepland wordt.