Bedoelde je soms ?
Je gaat naar het planscherm door via het hoofdmenu een team te selecteren en vervolgens te klikken op Planning. Door vervolgens in de kalender op een dag te klikken, opent het V&V planscherm.
In de kalender wordt het aantal uren wat is gepland en nog niet gepland is weergegeven. Als er nog uren gepland moeten worden, dan wordt de dag met rode kleur aangeduid.
Boven in beeld is in het groen een navigatiebalk aanwezig. Hiermee kan je bladeren door de dagen, kan je filteren op diensten, en kan je terugnavigeren naar Ons Planning.
In de linkerkolom is een schematische weergave van een kaart te zien. Als je een dienst selecteert, worden hierin de punten in de route (cliënten) getoond. Daaronder zijn de plankaartjes die nog niet ingepland zijn, zichtbaar.
Het dienstenoverzicht toont alle diensten die geconfigureerd zijn voor dit team.
Je kunt de plek van de diensten wisselen via de rechtermuisknop. De volgorde van de getoonde diensten wordt per gebruiker opgeslagen en is afhankelijk van de resolutie van het beeldscherm.
Het is de taak van de planner om te proberen zoveel mogelijk signaleringen weg te werken. Dit kan o.a. door te schuiven met de volgorde van plankaartjes of het schuiven tussen routes.
Dit geeft een conflict met een medewerker aan. Het kan gaan om:
Vervoermiddel van de medewerker komt niet overeen met die van de dienst.
Deskundigheid van de medewerker komt niet overeen met die van de dienst.
De medewerker heeft tegelijkertijd een andere dienst binnen het huidige planscherm.
Door met de muis op de naam van de medewerker te staan verschijnt er in de pop-up meer informatie over het specifieke geval.
Voorbeelden van signaleringen op plankaartjes zijn:
De actie is eerder of later gepland dan met de cliënt is afgesproken.
De medewerker heeft niet het juiste deskundigheidsprofiel om deze actie uit te voeren.
Als de tijdsduur bovenin een dienst wordt getoond die rood van kleur is, dan betekent het dat de tijdsduur van dienst is overschreden. Dit houdt in dat de totale tijd van de plankaartjes in de reistijd langer is dan de tijdsduur die bij de dienst is geconfigureerd.