Bedoelde je soms ?
Wanneer er in Ons gesproken wordt over een koppeling, dan kunnen er verschillende soorten koppelingen bedoeld worden. In alle gevallen is er sprake van het delen van gegevens met een externe partij, met als doel om het zorgproces te ondersteunen. Binnen de Ons Suite zijn er drie koppelingssoorten waarmee data uitgewisseld kan worden met een externe partij:
API-koppelingen
Snelkoppelingen (deeplinks)
Single Sign-On-koppelingen (SSO-koppelingen)
In het zorgproces kan er behoefte zijn aan een aanvullende softwaredienst vanuit een externe softwareontwikkelaar. Via een API-koppeling kan deze softwaredienst met Ons communiceren. De externe applicatie kan hiermee specifieke gegevens ophalen, plaatsen en updaten door het aanroepen van opengestelde API endpoints. Bijvoorbeeld door het ophalen van cliënt- of medewerkernummers of het bijwerken van een contactpersoon in Ons vanuit de externe applicatie. Deze gegevensuitwisseling kan pas plaatsvinden nadat een koppeling door ons is goedgekeurd en de zorginstelling goedkeuring heeft gegeven om de koppeling tot stand te brengen.
Meer technische informatie hierover vind je op www.ons-api.nl.
Wil je weten met welke partijen Ons kan koppelen, bekijk dan: Koppelen met Ons.
Voor het aanvragen van bestaande goedgekeurde koppelingen moeten de volgende stappen worden doorlopen:
Neem contact op met de externe softwareleverancier. Zij moeten het technische deel van de koppelingsaanvraag bij Nedap indienen. Geef hun de volgende gegevens door:
Klantcode van de Ons-omgeving. Deze vind je via Beheer Instellingen Overige instellingen Zorginstellinggegevens .
Contactpersoon van jouw organisatie. Dit moet iemand zijn die tickets in kan dienen via TOPdesk.
De externe softwareleverancier neemt vervolgens contact op met Nedap via een ticket in TOPdesk, de contactpersoon van jouw organisatie wordt daaraan toegevoegd.
Geef als zorgorganisatie in het TOPdesk-ticket toestemming voor de koppeling.
Nedap controleert de aanvraag en stuurt een ondertekend certificaat via het ticket naar de externe softwareleverancier en zorgorganisatie.
De externe softwareleverancier brengt met dit certificaat de koppeling tot stand.
Let op: Het certificaat is slechts één jaar geldig en moet jaarlijks vernieuwd worden. Dit moet door de externe leverancier worden bijgehouden.
Flowchart gegevensuitwisseling met Nedap Ons Download de Flowchart als pdf
Download de Flowchart als pdf
Wil je een koppeling met Ons realiseren voor jullie zorgorganisatie? Vraag dan je leverancier om een koppeling met Ons te maken. Het is voor alle leveranciers van applicaties mogelijk om een koppeling met Nedap Ons op te zetten.
Ben je als leverancier geïnteresseerd om een nieuwe koppeling te realiseren? Ga dan voor meer informatie naar www.ons-api.nl of meld je direct aan via https://api-dashboard.ons.io/intake.
Wij bieden ook een mogelijkheid om gegevens te importeren via XML-importbestanden. Het kan zijn dat een leverancier geen koppeling op basis van de Ons-API heeft, maar wel via de XML-import. Zie voor meer informatie: Gegevens importeren via XML-bestanden
Het kan gebeuren dat het niet lukt om een koppeling tot stand te brengen, of dat er fouten met de koppeling optreden. Hieraan kunnen verschillende oorzaken ten grondslag liggen. Een aantal voorbeelden zijn:
Gegevens komen niet over, waarin nog onderscheid bestaat tussen geen enkel gegeven, of een deel van de gegevens.
Het certificaat is niet aangevraagd, of is verlopen en moet aangevraagd of vernieuwd worden.
Een oudere versie van een koppeling wordt gebruikt.
Het is niet goed mogelijk om bij voorbaat de exacte oorzaak te achterhalen, des te meer omdat vaak blijkt dat deze niet, of niet uitsluitend, bij Nedap ligt. Om zo goed als mogelijk onze klanten te kunnen helpen, raden we onze klanten daarom aan om eerst contact te zoeken met de externe partij die de koppeling heeft ontwikkeld en onderhoudt. De externe partij kan dan een aantal zaken controleren en vervolgens contact opnemen met Nedap. Ook vragen over de inhoud van de koppeling, zoals ''Hoe werkt bepaalde functionaliteit in softwarepakket x?'' kunnen het beste gesteld worden aan de externe partij.
Vanuit Ons kun je een snelkoppeling laten maken door middel van een hyperlink die linkt naar een specifieke pagina binnen een andere website. Zo'n snelkoppeling wordt een deeplink genoemd. Met een snelkoppeling spring je direct naar de betreffende webpagina.
Snelkoppelingen kun je als Ons Coach door Support binnen het cliëntdossier laten plaatsen in Ons Dossier. Daarvoor kun je in TOPdesk een aanvraag doen. Selecteer onder Aanvraag bij Maak een keuze... de optie Snelkoppeling en voer de benodigde informatie in. Hieronder lees je meer over de informatie die je moet aanleveren. Nadat Support de snelkoppeling voor je heeft ingesteld, is deze binnen een kwartier zichtbaar in Ons Dossier.
Gebruikers kunnen dankzij deze snelkoppelingen vanuit een actieve cliënt in Ons naar diezelfde cliënt in een andere applicatie springen. Als gebruikers al een actieve sessie in die externe applicatie hebben, hoeven ze daar niet alsnog in te loggen. Als er geen actieve sessie is, moeten ze handmatig of automatisch (bijvoorbeeld via een wachtwoordmanager) inloggen. Daarnaast is het mogelijk om een algemene link naar een algemene pagina te laten plaatsen, die dus niet afhankelijk is van de context van een cliënt.
Snelkoppelingen en SSO-koppelingen zijn terug te vinden in het dossier van de cliënt onder het menu-item Snelkoppelingen .
Snelkoppelingen en SSO-koppelingen die te maken hebben met medicatie vind je terug in het dossier van de cliënt onder het menu-item Overzicht Medicatie .
In het ticket aan Support kun je zelf aangeven welke naam je de knop voor de snelkoppeling wilt geven. Die knop komt vervolgens in het venster te staan dat gekoppeld is aan het type (zie ook de tabel hieronder).
Snelkoppelingen zijn alleen zichtbaar voor medewerkers met de juiste autorisatie in Ons. Daarvoor kennen wij een aantal types. In het TOPdesk-formulier geef je aan onder welke categorie (en dus ook welke autorisatie) de snelkoppeling moet vallen.
Type
Titel van venster
Benodigde autorisatie
Extra informatie
ROM
ROM-vragenlijsten
Externe ROM-vragenlijst inzien
REFER
Verwijzen
Extern verwijssysteem inzien
GENERAL
Deze categorie wordt gebruikt voor snelkoppelingen die voor alle medewerkers zichtbaar zijn. Hier is dus geen autorisatie voor benodigd.
MIC
MIC-melding maken
Externe MIC-vragenlijsten [van cliënten] inzien
EHEALTH
E Health
Toegang tot externe e-health omgevingen
COLLABORATION
Samenwerking
Extern samenwerkingsplatform [omtrent een cliënt] inzien
MEDICAL
Medisch
Toegang tot externe medische console aanvragen of Toegang tot externe medische console uitslagen
Hier kun je bijvoorbeeld linken maar de NGH-standaarden of het Farmacotherapeutisch kompas.
EVS
Voorschrijven
Voorschrijven in extern EVS of Inzien in extern EVS
De snelkoppeling moet naar een pagina in een extern systeem of externe applicatie leiden. Hiervoor heeft Nedap een doel-url nodig van de externe partij waarnaar de snelkoppeling verwijst. In die url moet het veld client_id zijn opgenomen als je naar een cliëntcontext wil linken, waarbij de client_id in het externe systeem gelijk moet zijn aan die in Nedap.
Voorbeeld Stel je wilt vanuit nedap.ioservice.net naar een Qoden-omgeving verwijzen, dan zou de snelkoppeling vanuit Ons kunnen zijn: nedap.quoden.nl/plan/{{client_identification_no}} of nedap.quoden.nl/plan/{{client_id}} Let op de dubbele accolades! {{}} Met {{client_identification_no}} wordt het cliëntnummer in de snelkoppeling meegegeven. Met {{client_id}} wordt het object-ID van de cliënt meegegeven. Die object-ID's vind je bijvoorbeeld terug als je naar een cliënt gaat in Ons en daar de url bekijkt. In onderstaande afbeelding zie je dat 101 het object-ID is.
Stel je wilt vanuit nedap.ioservice.net naar een Qoden-omgeving verwijzen, dan zou de snelkoppeling vanuit Ons kunnen zijn:
nedap.quoden.nl/plan/{{client_identification_no}} of nedap.quoden.nl/plan/{{client_id}}
Let op de dubbele accolades! {{}}
Met {{client_identification_no}} wordt het cliëntnummer in de snelkoppeling meegegeven.
Met {{client_id}} wordt het object-ID van de cliënt meegegeven. Die object-ID's vind je bijvoorbeeld terug als je naar een cliënt gaat in Ons en daar de url bekijkt. In onderstaande afbeelding zie je dat 101 het object-ID is.
Het is ook mogelijk om een link toe te laten voegen die niet naar een specifieke cliënt in een ander systeem verwijst, maar een die naar een algemene pagina, zoals een dashboard. In dat geval is geen client_id-specificatie nodig. Een doel-url en de naam van de knop zijn dan voldoende.
Met een Single Sign-On koppeling (SSO-koppeling) kun je vanaf Ons-applicaties direct toegang krijgen tot een gekoppelde externe applicatie. De authenticatietool geeft gebruikers met één set inloggegevens veilig toegang tot meerdere applicaties, zonder dat ze daarvoor telkens opnieuw zelf inloggegevens moeten invullen.
Let op: Het gaat in deze toelichting om SSO-koppelingen met externe partijen. Voor het inloggen in Ons via SSO verwijzen we je graag naar: Ons SSO: toegelicht.
Een SSO-koppeling moet per externe applicatie apart aangevraagd worden vanwege de uitwisseling van zorgorganisatie-specifieke inloggegevens. De aanvraag voor een SSO-koppeling verloopt via de helpdesk van de externe partij.
Zodra een koppeling tussen Ons en een externe applicatie is vastgelegd, is een Single Sign-On knop te zien in Ons. Als gebruikers op de knop klikken komen zij direct in de gekoppelde externe applicatie. Gebruikers hoeven dus niet meerdere inloggegevens en wachtwoorden te onthouden en in te voeren, maar krijgen rechtstreeks toegang.
Per externe applicatie staat hieronder uitgelegd welke stappen moeten worden doorlopen om de SSO-koppeling tot stand te brengen.
Voor iedere SSO-koppeling moet bij zowel Nedap als bij de externe partij toestemming voor het uitwisselen van gegevens worden gegeven. Deze verklaring kan bij Nedap worden gegeven door een ticket via TOPdesk. Het is daarbij belangrijk dat een werknemer die werkzaam is binnen de zorgorganisatie deze toestemming afgeeft.
Door de jaren heen hebben we in samenwerking met externe applicaties SSO-koppelingen naar die applicaties ontwikkeld. De keuze om dit te doen stamt uit de periode dat de Ons-API minder volledig was dan nu het geval is. Ook hadden we nog geen vastgesteld beleid aangaande de wenselijkheid om als identity provider op te treden. Inmiddels zijn de mogelijkheden van de Ons-API uitgebreid en vinden we het niet wenselijk om de rol als identity provider op ons te nemen. Dit houdt in dat we geen nieuwe SSO-koppelingen ontwikkelen, dat we deze mogelijkheid ook niet aan externe partijen aanbieden en dat er geen doorontwikkelingen op bestaande SSO-koppelingen plaatsvindt. De beschikbare SSO-koppelingen blijven voorlopig actief. Als zorgorganisatie kun je de inschakeling van een beschikbare SSO-koppeling nog aanvragen, Nedap zal deze dan inschakelen.
Bergop: https://www.bergop.info
De SSO koppeling met BergOp stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in BergOp in te loggen.
Voordat een koppeling aangevraagd kan worden, zal de zorgorganisatie eerst over een bestaande BergOp-omgeving moeten beschikken. Het aanvragen van een nieuwe omgeving verloopt via de helpdesk van Praktikon (http://www.praktikon.nl/contact/).
De zorgorganisatie doet het verzoek bij Praktikon tot een Single Sign-On koppeling met Nedap Ons. Er kan eventueel een BergOp testomgeving aangevraagd worden om de koppeling vooraf te testen. Wanneer de zorgorganisatie al een bestaande Single Sign-On koppeling met BergOp heeft met een ander EPD, zal er door BergOp een migratiestap uitgevoerd moeten worden om de BergOp cliënten te matchen met de Nedap Ons cliënten. Dit gebeurt op basis van het Nedap Ons cliëntnummer.
Praktikon zal de zorgorganisatie voorzien van de gegevens die Nedap Healthcare nodig heeft om de koppeling in te richten. De zorgorganisatie kan die informatie via een ticket aan de Nedap healthcare Support doorgeven. Wanneer er sprake is van een koppelgebruiker in BergOp, zal de koppelgebruiker eenmaal in moeten loggen in BergOp om de gebruiker te activeren.
De Single Sign-On koppeling is nu geactiveerd.
De knop BergOp is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Open een cliënt.
Open het tabblad Profiel.
Je vindt de knop BergOp in de rechterzijbalk naast het tabblad Profiel in het vak ROM vragenlijsten.
Er zijn twee soorten koppelingen mogelijk:
Elke Nedap Ons gebruiker logt bij BergOp in als een algemene 'koppel gebruiker'. Hiervoor dient een koppel gebruiker ingesteld te zijn in BergOp.
Elke Nedap Ons gebruiker logt bij BergOp in als zichzelf. Hiervoor moet elke gebruiker binnen BergOp bekend zijn onder het 'medewerkernummer' zoals deze in Nedap Ons bekend staat.
Beide koppelingen zijn voor de gebruikersvaring vrijwel identiek, en kunnen in overleg met Praktikon ingesteld worden.
Een gebruiker kan maar in één omgeving van BergOp tegelijkertijd ingelogd zijn. Om vanuit Nedap Ons naar het overzicht van een andere cliënt in BergOp te gaan, zal dus eerst uitgelogd moeten worden bij alle andere BergOp schermen.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht 'Externe ROM-vragenlijsten inzien' nodig om toegang tot de BergOp omgeving te verkrijgen.
Gebruikers in BergOp worden geïdentificeerd door middel van hun 'medewerkernummer'. zoals deze in Nedap Ons bekend is. Let op: alleen relevant wanneer er geen koppelgebruiker is.
Cliënten in BergOp worden geïdentificeerd door middel van hun 'cliëntnummer', zoals deze in Nedap Ons bekend is.
De persoonsgegevens in Nedap Ons zijn leidend. Dit betekent dat wanneer de data in BergOp en Nedap Ons niet overeenkomen, bij een eerstvolgende Single Sign-On stap de gegevens in BergOp overschreven zullen worden.
Nieuwe cliënten kunnen in Nedap Ons aangemaakt worden. Wanneer een SSO-koppeling wordt uitgevoerd voor een cliënt onbekend in BergOp, zal de mogelijkheid bestaan om een nieuwe cliënt aan te maken. De gegevens waarmee deze nieuwe cliënt in BergOp bekend staat, zijn als volgt:
Bergop
Nedap Ons
Voornaam
Voornaam (indien deze niet is ingevuld: initialen)
Tussenvoegsel
Tussenvoegsel (indien van toepassing)
Achternaam
Volledige achternaam (exclusief tussenvoegsel)
Geboortedatum
Geboortedatum (indien deze niet is ingevuld: 1 januari 1970)
Geslacht
Geslacht (indien deze niet is ingevuld: man)
Er zal dus altijd een nieuwe cliënt aangemaakt worden, onafhankelijk of de voornaam, de geboortedatum of het geslacht van een cliënt in Nedap Ons bekend is.
Embloom: https://www.embloom.nl
De SSO koppeling met Embloom stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in Embloom in te loggen.
Voordat een koppeling aangevraagd kan worden, zal de zorgorganisatie eerst over een bestaande Embloom-omgeving moeten beschikken. Het aanvragen van een nieuwe omgeving verloopt via de helpdesk van Embloom (https://www.embloom.nl/aanmelden). Er kan eventueel een Embloom-testomgeving aangevraagd worden om de koppeling vooraf te testen.
De zorgorganisatie doet het verzoek bij Embloom tot een Single Sign-On koppeling met Nedap Ons. Wanneer de zorgorganisatie al een bestaande Single Sign-On koppeling met Embloom heeft met een ander EPD, zal er door Embloom een migratiestap uitgevoerd moeten worden om de Embloom-cliënten te matchen met de Nedap Ons-cliënten. Dit gebeurt op basis van het Nedap Ons cliëntnummer. (Hiervoor zijn geen acties van Nedap benodigd).
De zorgorganisatie maakt een ticket aan bij Nedap Healthcare support, met het verzoek tot een SSO koppeling voor Embloom.
Embloom zal de klant en Nedap Healthcare op de hoogte stellen en de noodzakelijke inloggegevens met Nedap Healthcare uitwisselen. Deze zijn als volgt:
URL
organisatieldExtern
ssoKey
Nedap zal deze gegevens verwerken. De Single Sign-On koppeling is daarna geactiveerd.
De knop TelePsy/Embloom is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Ga naar het dossier van een cliënt.
Klik in de linker zijbalk op Snelkoppelingen.
Je ziet in de tegel ROM vragenlijsten de link naarTelePsy/Embloom.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Externe ROM-vragenlijsten inzien nodig om toegang tot de Embloom-omgeving te verkrijgen.
Embloom bied de mogelijkheid om een eigen huisstijl en sjablonen te hanteren. Het bepalen van de huisstijl en sjablonen gaat op basis van de AGB-code van de hoofdlocatie van de cliënt. Het meesturen van de AGB-code kan per omgeving worden ingesteld.
Cliënten in Embloom worden geïdentificeerd door middel van hun cliëntnummer, zoals deze in Nedap Ons bekend is.
De persoonsgegevens in Nedap Ons zijn leidend. Dit betekent dat wanneer de data in Embloom en Nedap Ons niet overeenkomen, bij een eerstvolgende Single Sign-On stap de gegevens in Embloom overschreven zullen worden.
Nieuwe cliënten kunnen in Nedap Ons aangemaakt worden. Wanneer een SSO-koppeling wordt uitgevoerd voor een cliënt die onbekend is in Embloom, wordt automatisch een Embloom-dossier aangemaakt voor de betreffende client. De gegevens waarmee deze nieuwe cliënt in Embloom bekend staat, zijn als volgt:
TelePsy
cliëntnummer
cliëntnummer (Verplicht)
voornaam
voornaam (indien deze niet is ingevuld: initialen)
achternaam
volledige achternaam (exclusief tussenvoegsel)
geboortedatum
geboortedatum (indien deze niet is ingevuld: 1 januari 1970)
geslacht
geslacht (indien deze niet is ingevuld: man)
bsn
mail
e-mailadres
mobiel nummer
Er zal dus altijd een nieuwe cliënt aangemaakt worden binnen de Embloom-omgeving zolang het cliëntnummer bekend is. De overige velden zijn optioneel.
Farmed: http://www.farmedvisie.eu
De SSO koppeling met Farmed stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in Farmed in te loggen.
Let op: Deze handleiding gaat over het gebruik van Farmed via Single Sign-On. Het is ook mogelijk om Elektronisch medicatie voorschrijven te gebruiken zonder SSO via Farmed. Lees hierover meer in de handleiding Gebruik van de Farmed-module in Ons.
Om elektronisch voor te kunnen schrijven, is een omgeving/account bij FarMedvisie noodzakelijk. Indien er nog geen account/omgeving voor FarMedvisie aanwezig is, dient dit aangevraagd te worden. FarMedvisie dient, indien deze nog niet bestaat, een omgeving aan te maken en geeft door wat de naam, URL en bijbehorend poortnummer van deze omgeving is. Deze informatie hebben wij nodig om de koppeling in te kunnen richten.
Om de koppeling te activeren dient de zorgorganisatie een ticket aan te maken bij Nedap Support. Hierin hoort te worden vermeld dat de organisatie een koppeling wil met Farmed en welke omgevingen van Ons Administratie gekoppeld dienen te worden. Vermeld in dit ticket ook met welke omgeving van Farmed gekoppeld gaat worden, dus de naam URL en het bijbehorende poortnummer. Deze gegevens zijn noodzakelijk om de koppeling te kunnen activeren.
Als wij deze gegevens ontvangen in een ticket zullen we een certificaat opvragen. Als deze ontvangen is wordt deze doorgestuurd naar FarMedvisie en wordt de koppeling ingericht. De koppeling kan pas worden geactiveerd als de koppeling aan de kant van Farmed volledig is ingericht en ingeschakeld. Dit dient dus door de organisatie of verantwoordelijke business partner afgestemd te worden met FarMedvisie. Wanneer dit gereed is kan dit aan Ons worden doorgegeven middels het ticket en zullen wij de koppeling activeren.
Medewerkers dienen over de juiste rechten te beschikken. De volgende rechten zijn beschikbaar:
Inzien in extern EVS
Voorschrijven in extern EVS
Bovenstaande zorgt ervoor dat de betreffende medewerker de juiste knoppen (voorschrijven en inzien) ziet in het dossier van de cliënt. Daarnaast kan in het deskundigheidsprofiel van de medewerkers een exportcode van EVS-deskundigheid worden ingevoerd. Deze code kan gebruikt worden om aan Farmed informatie door te geven over wat de betreffende medewerker exact mag, omdat Farmed uitgebreidere autorisatie heeft dan enkel 'voorschrijven'. De code die hier ingevuld dient te worden is dus het ID van het deskundigheidsprofiel/autorisatieprofiel in Farmed, dat bij deze groep medewerkers hoort.
Je dient in te richten voor welke locaties medicatie mag worden voorgeschreven. Dit stel je in in het locatiegram.
Ga naar Beheer Instellingen Locatiegram .
Voor elke locatie waar voogeschreven kan worden geldt:
Vink Intramuraal aan. Als dit vinkje aanstaat, verschijnen enkele extra velden.
Vink Medicatie voorschrijven toestaan aan.
Klik op Opslaan
De betreffende locatie kan nu als medicijnlocatie worden toegevoegd bij een cliënt. Uitleg hierover is te vinden in Locaties en kamers bij cliënten toevoegen of bewerken.
Op het moment dat alle medewerkers en cliënten correct zijn geconfigureerd, kunnen deze al naar het EVS worden gesynchroniseerd.
Ga hiervoor naar Beheer Instellingen Overige instellingen EVS instellingen Synchroniseer medewerkers of Synchroniseer cliënten .
Let op: Als men alle cliënten synchroniseert, dan worden alle cliënten gecontroleerd of het mogelijk is dat zij naar EVS verstuurd worden. Dit houdt in dat als de cliënt één mogelijke medicijnlocatie heeft deze als medicijnlocatie geselecteerd wordt. Vervolgens wordt de cliënt opgenomen op deze locatie in het voorschrijfsysteem. Dit wordt gedaan om de arts (degene die voorschrijft) zoveel mogelijk te helpen, zodat deze niet belast wordt met de opnamelocatie.
Voor medewerkers geldt dat zij worden gesynchroniseerd indien zij een autorisatierol hebben met ofwel het recht Inzien in extern EVS danwel het recht Voorschrijven in extern EVS, zoals hierboven staat beschreven.
Bij het voorschrijven is het nodig dat de cliënt is opgenomen op een medicijnlocatie. Het kan echter voorkomen dat er medicatie voorgeschreven dient te worden, terwijl de cliënt niet is opgenomen (poliklinisch). Om dit mogelijk te maken, is de instelling 'Synchroniseer poliklinische cliënten' onder aan de pagina aanwezig.
Als er geen zorg aan poliklinische cliënten wordt gegeven, is het raadzaam om de optie uitgeschakeld te laten. Het inschakelen zou in theorie namelijk fouten in de hand kunnen werken; er zou eenvoudiger voorgeschreven kunnen worden op reguliere cliënten, waarbij (per ongeluk) nog geen medicijnlocatie bekend is. Standaard is de optie uitgeschakeld.
Indien deze optie is ingeschakeld, zal bij het voorschrijven op een cliënt zonder medicijnlocatie, een melding weergegeven worden om te bevestigen dat het inderdaad om een poliklinische cliënt gaat.
Infoland: https://www.infoland.nl/
De SSO koppeling met Infoland stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in Infoland in te loggen.
Informatieblad over de koppeling van Infoland
Voordat een koppeling aangevraagd kan worden, zal de zorgorganisatie eerst over een bestaande Infoland-omgeving moeten beschikken. Het aanvragen van een nieuwe omgeving verloopt via de helpdesk van Infoland (https://www.infoland.nl/over-Ons/contact/). Er kan eventueel vooraf een demo aangevraagd worden (https://www.infoland.nl/demo/).
De zorgorganisatie doet het verzoek bij Infoland tot een Single Sign-On koppeling met Nedap Ons. Wanneer de zorgorganisatie al een bestaande Single Sign-On koppeling met Infoland heeft met een ander EPD, zal er door Infoland een migratiestap uitgevoerd moeten worden om de Infoland cliënten te matchen met de Nedap Ons cliënten. Dit gebeurt op basis van het Nedap Ons cliëntnummer. Hiervoor hoeft het Nedap support team niets te doen.
De zorgorganisatie maakt een ticket aan bij Nedap Healthcare support, met het verzoek tot een SSO koppeling voor Infoland.
Infoland zal de klant en Nedap Healthcare op de hoogte stellen en de noodzakelijke inloggegevens met Nedap Healthcare uitwisselen. Deze zijn als volgt:
IPROVA_URL
ITASK_FORM_ID
ITASK_FIELD_ID
hash secret
De knop Infoland is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Open het tabblad Dossier.
Je vindt de knop Infoland in de rechterzijbalk naast het tabblad Dossier in het vak MIC-melding maken.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Externe MIC-vragenlijsten [van cliënten] inzien nodig om toegang tot de Infoland-omgeving te verkrijgen.
Cliënten in Infoland worden geïdentificeerd door middel van hun cliëntnummer, zoals deze in Nedap Ons bekend is.
De persoonsgegevens in Nedap Ons zijn leidend. Dit betekent dat wanneer de data in Infoland en Nedap Ons niet overeenkomen, bij een eerstvolgende Single Sign-On stap de gegevens in Infoland overschreven zullen worden.
Nieuwe cliënten kunnen in Nedap Ons aangemaakt worden. Wanneer een SSO-koppeling wordt uitgevoerd voor een cliënt onbekend in Infoland, wordt automatisch een Infoland-dossier aangemaakt voor de betreffende cliënt. De gegevens waarmee deze nieuwe cliënt in Infoland bekend staat, zijn als volgt:
Infoland
cliëntnummer (verplicht)
Bsn
Mail
emailadres
Er zal altijd een nieuwe cliënt aangemaakt worden binnen de Infoland omgeving zolang het cliëntnummer bekend is. De overige velden zijn optioneel.
Jouw Omgeving: https://www.jouwomgeving.nl/
De SSO koppeling met Jouw Omgeving stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt te gaan naar de cliënt in Jouw Omgeving.
Zowel Nedap als JouwOmgeving dienen geïnformeerd te worden over de aanvraag:
Neem contact op met JouwOmgeving voor het aanvragen van de koppeling. Voor een SSO koppeling zijn er 4 zaken nodig:
JouwOmgeving URL
Secret key
Nonce (reeks van 32 tekens, zoals 4?t%vJsk,bomN7owAgDidp3/rWY2u7Jz )
JouwOmgeving API URL
Dien bij Nedap via een ticket een verzoek in voor een SSO koppeling met JouwOmgeving
De knop JouwOmgeving is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Je vindt de knop JouwOmgeving in de rechterzijbalk naast het tabblad Dossier in het vak E Health.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Toegang tot externe e-health omgeving nodig om toegang tot JouwOmgeving te krijgen.
Gebruikers worden automatisch aangemaakt in JouwOmgeving zodra je gebruik maakt van de SSO knop.
Cliënten worden ook automatisch aangemaakt in JouwOmgeving en er wordt een relatie aangemaakt tussen medewerker en cliënt in JouwOmgeving.
Alle gegevens die voor ingevuld zijn in JouwOmgeving zijn afkomstig uit Ons.
In een SSO jump naar JouwOmgeving belandt de medewerker automatisch in de cliëntcontext binnen JouwOmgeving.
mConsole: https://www.code24.nl/.
De SSO koppeling met mConsole van Code24 stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt te navigeren naar de medische informatie van een cliënt.
Voorwaarde: Deze SSO-koppeling bestaat uit twee onderdelen:
Een SSO koppeling die aan de zijde van Nedap is geconfigureerd.
Een API koppeling op basis van FHIR die cliëntinformatie synchroniseert. Zie ook: Koppelingen met Ons: API-koppelingen.
Beide moeten actief zijn om de SSO-koppeling te laten werken.
Dien bij Nedap via een ticket een verzoek in voor een SSO koppeling met mConsole.
De 2 Single Sign-On knoppen zijn te vinden in het tabblad Dossier onder het kopje Medisch (rechter zijbalk), voor de gebruikers die de juiste toegangsrechten hebben.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft de taak Toegang tot externe medische console aanvragen nodig om toegang te krijgen tot zowel labaanvragen als labuitslagen.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft de taak Toegang tot externe medische console actuele medicatie nodig om toegang te krijgen tot actuele medicatieoverzichten.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft de taak Toegang tot externe medische console crisismonitor nodig om toegang te krijgen tot de crisimonitor van mConsole.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft de taak Toegang tot externe medische console medicatieoverzicht nodig om toegang te krijgen tot medicatieoverzichten binnen mConsole..
Een gebruiker in Nedap ONS heeft de taak Toegang tot externe medische console notificaties nodig om toegang te krijgen tot notificaties binnen mConsole.
Een gebruiker in Nedap ONS heeft de taak Toegang tot externe medische console uitslagen nodig om toegang te krijgen tot labuitslagen binnen mConsole.
Cliënten in mConsole worden geïdentificeerd door middel van hun IdentificationNo, zoals deze in Nedap ONS bekend is.
Medimo: http://www.medimo.nl/
De SSO koppeling met Medimo stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in Medimo in te loggen.
Voordat een koppeling aangevraagd kan worden, zal de zorgorganisatie eerst over een bestaande Medimo-omgeving moeten beschikken. Het aanvragen van een nieuwe omgeving verloopt via de helpdesk van Medimo.
Indien de klant nog geen koppeling heeft tussen Medimo en Nedap, dan geldt de aanvraag voor de Single Sign-on eveneens als aanvraag voor deze koppeling. De input die Nedap zal leveren aan Medimo, is voor Medimo voldoende om een koppeling tot stand te kunnen brengen. Vermeld bij beide partijen of het de test- of productieomgeving betreft.
Nedap healthcare zal in het ticket laten weten zodra de koppeling heeft plaatsgevonden.
De knop Medimo is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Open het tabblad Overzicht, Dossier of Agenda.
Je vindt de knop Medimo in de rechterzijbalk naast het tabblad in het vak Acties.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Inzien in extern EVS nodig om toegang tot de Medimo omgeving te verkrijgen. Voor uitgebreidere rechten toekenning (zoals het voorschrijven van medicijnen) dient de gebruiker binnen Medimo deze rechten toegewezen krijgen.
Een doorverwijzing vanuit Nedap Ons gebeurt op basis de Nedap Ons hoofdlocatie van een cliënt. Dit betekent dat er in Medimo een koppeltabel aangelegd dient te worden tussen Nedap Ons hoofdlocaties en Medimo afdelingen. Het is daarbij wel een vereiste dat de hoofdlocatie van een cliënt vandaag of morgen geldig is. Als de hoofdlocatie verder dan één dag in de toekomst is toegekend aan de cliënt, dan werkt de SSO-koppeling niet.
Wanneer een gebruiker met het recht Voorschrijven in extern EVS in Nedap Ons voor de eerste keer wordt doorverwezen naar Medimo, dient de gebruiker eenmalig in te loggen met de Medimo-inloggegevens. Bij volgende doorverwijzingen is dit niet meer nodig.
De locaties worden geïdentificeerd op basis van het identificatieveld van locaties in Nedap Ons. Deze kunnen gevonden worden onder Beheer Instellingen Locatiegram om vervolgens een locatie te selecteren in het locatiegram.
De SSO-koppeling wijst een gebruiker door naar de cliënt context binnen Medimo. Vervolgens heeft de gebruiker toegang tot alle cliënten op de afdeling.
Let op: een Nedap Ons gebruiker krijgt toegang tot alle cliënten in de hoofdlocatie van de cliënt van waaruit doorgewezen wordt.
Cliënten worden geïdentificeerd op basis van het Object ID zoals deze in Nedap Ons bekend zijn. Wanneer deze niet bestaat binnen Medimo, wordt het BSN gebruikt als identificatie.
De SSO koppeling met Minddistrict stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een client naar de betreffende omgeving in Minddistrict in te loggen. Zie: https://www.minddistrict.com/
Zowel Nedap als Minddistrict dienen geïnformeerd te worden over de aanvraag.
Neem contact op met Minddistict voor het aanvragen van de koppeling. Voor een SSO koppeling zijn de volgende 2 zaken nodig:
- Minddistrict url
- Secret key
Dien bij Nedap via een ticket een verzoek in voor een SSO koppeling met Minddistrict.
De knop Minddistrict is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Open een cliënt
Open het tabblad dossier
Je vindt de knop Minddistrict in de rechterzijbalk naast het tabblad Dossier in het vak E Health
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Toegang tot externe e-health omgeving nodig om toegang tot de Minddistrict te krijgen.
Cliënten in Minddistrict worden geïdentificeerd door middel van hun cliënt identificatienummer, zoals deze in Nedap Ons bekend is.
In een SSO jump naar Minddistrict belandt de medewerker automatisch in de clientcontext binnen Minddistrict.
De SSO koppeling met OZO Verbindzorg stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in OZO Verbindzorg in te loggen. OZO Verbindzorg is een onafhankelijke implementatie-partij voor communicatie in de keten. Zij gebruiken voor die communicatie het pakket Zorgverband van CGM. In de volksmond wordt Zorgverband daarom OZO of OZO Verbindzorg genoemd. Op technisch vlak maken we dus een SSO koppeling met Zorgverband.
De zorgorganisatie dient een account te hebben bij OZO Verbindzorg / CGM Zorgverband.
Elke gebruiker die vanuit Ons in OZO Verbindzorg wil inloggen, dient een OZO Verbindzorg account te hebben.
De zorgorganisatie maakt een ticket aan bij Nedap Healthcare support, met het verzoek tot een SSO koppeling voor OZO Verbindzorg (CGM Zorgverband) en vermeldt welke omgeving gekoppeld moet worden.
Nedap Healthcare stelt de koppeling in.
Bij de eerste keer inloggen door een gebruiker vanuit Ons in OZO Verbindzorg, zal de gebruiker inloggegevens (gebruikersnaam/wachtwoord) moeten invoeren. Na deze eerste keer inloggen zijn de accounts gekoppeld.
Elke gebruiker die moet kunnen verwijzen heeft het recht Extern samenwerkingsplatform [omtrent een cliënt] inzien in Ons nodig.
De knop OZO Verbindzorg is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Je vindt de knop OZO Verbindzorg in de rechterzijbalk naast het Dossier in het vak Samenwerking.
QuestManager: https://www.philips.nl/healthcare/sites/vitalhealth/homepage
De SSO koppeling met QuestManager stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in QuestManager in te loggen.
Voordat een koppeling aangevraagd kan worden, zal er een bestaande QuestManager-omgeving moeten bestaan. Het aanvragen van een nieuwe omgeving verloopt via de supportdesk van Vitalhealth (https://www.philips.nl/healthcare/sites/vitalhealth/homepage#contact). Er kan eventueel een QuestManager testomgeving aangevraagd worden om de koppeling vooraf te testen.
Vervolgens kan een verzoek ingediend worden bij Vitalhealth voor een Single Sign-On koppeling met Nedap Ons. Wanneer er al een bestaande Single Sign-On koppeling met QuestManager bestaat met een ander EPD, zal er door Vitalhealth een migratiestap uitgevoerd moeten worden om de QuestManager cliënten te matchen met de Nedap Ons cliënten. Dit gebeurt op basis van het Nedap Ons cliënt identificatienummer.
Er kan nu een ticket aangemaakt worden bij Nedap Healthcare support, met het verzoek tot een SSO koppeling voor QuestManager.
VitalHealth zal de klant en Nedap Healthcare op de hoogte stellen en de noodzakelijke inloggegevens met Nedap Healthcare uitwisselen. Deze zijn als volgt:
Organisation_code
Na het ontvangen van deze gegevens kunnen ze worden ingevoerd door Nedap, waarna de koppeling kan worden geactiveerd.
De knop QuestManager is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Je vindt de knop QuestManager in de rechterzijbalk naast het Profiel in het vak ROM vragenlijsten.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Externe ROM-vragenlijsten inzien nodig om toegang tot de QuestManager omgeving te verkrijgen.
Cliënten in QuestManager worden geïdentificeerd door middel van hun cliënt identificatienummer, zoals deze in Nedap Ons bekend is.
De persoonsgegevens in Nedap Ons zijn leidend. Dit betekent dat wanneer de data in QuestManager en Nedap Ons niet overeenkomen, bij een eerstvolgende Single Sign-On stap de gegevens in QuestManager overschreven zullen worden.
Nieuwe cliënten kunnen in Nedap Ons aangemaakt worden. Wanneer een SSO-koppeling wordt uitgevoerd voor een cliënt die nog niet bekend is in QuestManager, wordt automatisch een QuestManager-dossier aangemaakt voor de betreffende cliënt. De gegevens van deze nieuwe cliënt in QuestManager, zijn als volgt:
QuestManager
Nedan Ons
MCode
Employee identificatienummer (verplicht)
PCode
Cliënt identificatienummer (verplicht)
PBSN
Cliënt bsn nummer
PEmail
Cliënt emailadres
PMVO (Man, Vrouw, Onbekend)
Cliënt geslacht
PGebdat
Cliënt geboortedatum
PRoepnaam
Cliënt roepnaam
PVoorletters
Cliënt initialen
PTussenvoegselGeboortenaam
Cliënt tussenvoegsel geboortenaam
PGeboortenaam
Cliënt geboortenaam
PTussenvoegselPartnernaam
Cliënt tussenvoegsel partnernaam
PPartnernaam
Cliënt parnernaam
PTelefoon1
Cliënt mobiel nummer
MNaam
Employee naam (voornaam, tussenvoegsel, achternaam)
MEmail
Employee emailadres
RoQua: https://www.roqua.nl/
De SSO koppeling met RoQua stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt naar de betreffende omgeving in RoQua in te loggen.
Voordat een koppeling aangevraagd kan worden, zal de zorgorganisatie eerst over een bestaande RoQua-omgeving moeten beschikken. Het aanvragen van een nieuwe omgeving verloopt via de supportdesk van RoQua (support@roqua.nl). Er kan eventueel een RoQua testomgeving aangevraagd worden om de koppeling vooraf te testen.
Neem contact op met RoQua om een verzoek in te dienen voor een Single Sign-On koppeling met Nedap Ons. Wanneer jullie al beschikken over een RoQua koppeling met een ander EPD, zal er door RoQua een migratiestap uitgevoerd moeten worden, om te zorgen dat de Nedap Ons cliënten gekoppeld kunnen worden. Deze koppeling gaat op basis van het cliëntnummer in Ons.
Via een ticket bij de Nedap Healthcare supportdesk kan een verzoek ingediend worden om de koppeling met Roqua in te stellen.
RoQua zal laten weten wat de noodzakelijke inloggegevens zijn, en deze ook met Nedap Healthcare uitwisselen. Het gaat om de volgende gegevens:
consumer_key
consumer_secret
De knop RoQua is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Je vindt de knop RoQua in de rechterzijbalk naast het Profiel in het vak ROM vragenlijsten.
Eengebruiker in Nedap Ons heeft het recht Externe ROM-vragenlijsten inzien nodig om toegang tot de RoQua omgeving te verkrijgen.
Cliënten in RoQua worden geïdentificeerd door middel van hun cliëntnummer, zoals deze in Nedap Ons bekend is.
De persoonsgegevens in Nedap Ons zijn leidend. Dit betekent dat wanneer de data in RoQua en Nedap Ons niet overeenkomen, bij een eerstvolgende Single Sign-On stap de gegevens in RoQua overschreven zullen worden.
Nieuwe cliënten kunnen in Nedap Ons aangemaakt worden. Wanneer een SSO-koppeling wordt uitgevoerd voor een cliënt onbekend in RoQua, wordt automatisch een RoQua-dossier aangemaakt voor de betreffende client. De gegevens waarmee deze nieuwe cliënt in RoQua bekend staat, zijn als volgt:
RoQua
cliëntid
cliëntnummer (uuid, verplicht)
Userid
Medewerkernummer (uuid, verplicht
Firstname
Medewerker voornaam
Lastname
Medewerker achternaam
Er zal dus altijd een nieuwe cliënt aangemaakt worden binnen de RoQua omgeving zolang het clientnummer bekend is.
VIPLive Monitoring: https://viplive.nl/viplive-voor-u/ggz/monitoring-ggz
De SSO-koppeling met VIPLive Monitoring stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt bij de betreffende omgeving in VIPLive Monitoring in te loggen.
Voordat een koppeling aangevraagd kan worden, zal de zorgorganisatie eerst over een bestaande VIPLive Monitoring-omgeving moeten beschikken. Het aanvragen van een nieuwe omgeving verloopt via de helpdesk van VIPLive Monitoring (support.monitoring@viplive.nl). Er kan eventueel een VIPLive Monitoring-testomgeving aangevraagd worden om de koppeling vooraf te testen.
De zorgorganisatie doet het verzoek bij VIPLive Monitoring tot een Single Sign On-koppeling met Nedap Ons. Wanneer de zorgorganisatie al een bestaande Single Sign On-koppeling met VIPLive Monitoring heeft met een ander EPD, is met VIPLive Monitoring een migratiestap af te stemmen om de VIPLive Monitoring-cliënten te matchen met de Nedap Ons-cliënten. Dit gebeurt op basis van het Nedap Ons-cliëntidentificatienummer. Hiervoor hoeft het Nedap-supportteam niets te doen.
De zorgorganisatie maakt een ticket aan bij Nedap Healthcare-support, met het verzoek tot een SSO-koppeling voor VIPLive Monitoring.
VIPLive Monitoring zal de klant en Nedap Healthcare op de hoogte stellen en de noodzakelijke inloggegevens met Nedap Healthcare uitwisselen. Deze zijn als volgt:
Organisation code
De knop VIPLive Monitoring is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Je vindt de knop VIPLive Monitoring in de rechterzijbalk naast het Profiel in het vak ROM vragenlijsten.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Externe ROM-vragenlijsten inzien nodig om toegang tot de VIPLive Monitoring-omgeving te verkrijgen.
Cliënten in VIPLive Monitoring worden geïdentificeerd door middel van hun cliëntidentificatienummer, zoals deze in Nedap Ons bekend is.
De persoonsgegevens in Nedap Ons zijn leidend. Dit betekent dat wanneer de data in VIPLive Monitoring en Nedap Ons niet overeenkomen, bij een eerstvolgende Single Sign On-stap de gegevens in VIPLive Monitoring bijgewerkt zullen worden.
Nieuwe cliënten kunnen in Nedap Ons aangemaakt worden. Wanneer een SSO-koppeling wordt uitgevoerd voor een cliënt onbekend in VIPLive Monitoring, wordt automatisch een VIPLive Monitoring-dossier aangemaakt voor de betreffende client. De gegevens waarmee deze nieuwe cliënt in VIPLive Monitoring bekend staat, zijn als volgt:
VIPLive Monitoring
Cin
cliëntidentificatienummer
Wanneer het opgegeven cliëntidentificatienummer binnen VIPLive Monitoring niet bekend is, wordt de opgegeven cliënt als nieuwe cliënt geregistreerd binnen VIPLive Monitoring.
VIPLive Zorgportaal: https://platform.viplive.nl/#/login
Voordat je een koppeling kunt aanvragen, moet je als zorgorganisatie over een VIPLive Zorgportaal-omgeving beschikken. Informeer naar de mogelijkheden via https://viplive.nl/contact.
Neem contact op met je contactpersoon van het VIPLive Zorgportaal om je wens voor een Single Sign-On-koppeling met Nedap Ons kenbaar te maken. Deze contactpersoon informeert je over de mogelijkheden en de procedure. Als jullie zorgorganisatie al een bestaande koppeling met VIPLive Zorgportaal via een ander elektronisch patiëntendossier heeft, kun je met VIPLive Zorgportaal een migratiestap afstemmen.
Jullie zorgorganisatie maakt een ticket bij het Supportteam van Nedap Healthcare aan met het verzoek tot een SSO-koppeling met VIPLive Zorgportaal.
Nedap Healthcare activeert de SSO-koppeling binnen de Nedap Ons-omgeving van jullie organisatie.
De knop Topicus Zorgportaal is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Je vindt de knop Topicus Zorgportaal in de rechterzijbalk naast het Profiel in het vak Medisch.
De eerste keer dat de SSO-koppeling gebruikt wordt (zie Navigatie hierboven), moet je je account verifiëren. Neem hiervoor (via chat) contact op met de VIPLive-servicedesk en volg de instructies die op dat moment op het scherm getoond worden.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Toegang tot externe medische console aanvragen en Toegang tot externe medische console uitslagen nodig om toegang tot de Topicus Zorgportaal-omgeving te verkrijgen.
Cliënten in Topicus Zorgportaal worden geïdentificeerd door middel van hun BSN en cliëntidentificatienummer, zoals deze in Nedap Ons bekend is. Dit gebeurt alleen op basis van vergewiste BSN's.
Nieuwe cliënten kunnen in Nedap Ons aangemaakt worden. Als een SSO-koppeling wordt uitgevoerd voor een cliënt die onbekend is in VIPLive Zorgportaal, wordt automatisch een VIPLive Zorgportaal-dossier aangemaakt voor de betreffende client.
Zorgdomein: https://zorgdomein.com/
De SSO koppeling met Zorgdomein stelt gebruikers in staat om vanuit de context van een cliënt een verwijzingsproces te starten in Zorgdomein.
Zowel Nedap als Zorgdomein dienen geïnformeerd te worden over de aanvraag:
Neem contact op met Zorgdomein voor het aanvragen van de koppeling. Voor het gebruik van de SSO koppeling heeft elke Ons gebruiker ook een Zorgdomein-account nodig. Geef de Nedap Ons-klantcode door aan Zorgdomein. Deze vind je in Ons Administratie: Beheer Instellingen Overige instellingen Zorginstellinggegevens .
Dien bij Nedap via een ticket een verzoek in voor een SSO koppeling met Zorgdomein.
De knop ZorgDomein is alleen beschikbaar voor gebruikers met de juiste toegangsrechten.
Ga naar Ons Dossier en open een cliënt.
Ga naar Snelkoppelingen in het linkermenu.
De knop ZorgDomein staat in het vakje Verwijzen.
Een gebruiker in Nedap Ons heeft het recht Extern verwijssysteem inzien nodig om toegang tot de Zorgdomein omgeving te verkrijgen.
Cliënten in Zorgdomein worden geïdentificeerd door middel van hun BSN, zoals deze in Nedap Ons bekend is.
Alle gegevens die voor ingevuld zijn in Zorgdomein zijn afkomstig uit Ons.
Bij ontbrekende gegevens in Ons, zal bij een koppeling gevraagd worden deze gegevens éénmalig aan te vullen. Na gebruik worden deze gegevens weer vergeten. Als de gegevens bewaard moeten blijven, moeten ze eerst in Ons worden toegevoegd.
Gegevens worden per verwijzing opgevraagd, het kan dus per verwijzing verschillen wat wordt opgevraagd.
Kopieën van bestanden verschijnen onder de documenten van die cliënt.
Als de aanmaker van het document ook een gebruiker in Ons is, dan zal de deskundigheid van de aanmaker gebruikt worden bij de zichtbaarheid van het document. Alleen Ons-gebruikers met dezelfde deskundigheid kunnen dan het document bekijken.
Wanneer de aanmaker van het document niet bekend is in Ons, of geen deskundigheid heeft, zal het document openbaar zijn.