resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Wijziging in de te leveren zorg aanvragen via Wmo317/Jw317

Wijziging in de te leveren zorg aanvragen via Wmo317/Jw317

In deze handleiding lees je hoe je binnen het berichtenverkeer een verzoek kunt doen om de zorg van een cliënt te wijzigen via een Verzoek om Wijziging (317).

Voorwaarden

  • Met het Verzoek om Wijziging (VOW) wordt een wijziging van de te leveren zorg aangevraagd terwijl er al een lopende (geïmporteerde of handmatige) toewijzing is.

  • Het verzoek moet altijd het hele pakket aan zorg voor de cliënt bevatten, ook als de levering voor bepaalde producten niet wijzigt.

Verzoek om toewijzing aanmaken

  1. Ga naar de cliënt.

  2. Klik op Zorglegitimaties.

  3. Selecteer vervolgens de Wmo/Jw-toewijzing en klik op het pennetje:

    /topic-images/VOW1_1406.png
  4. Vervolgens kun je een nieuw product toevoegen via het plusje (+), of bestaande producten wijzigen via het potlood:

    /topic-images/VOW2_1405.png
  5. Voer de gevraagde gegevens in en klik op Toevoegen of Aanpassen, afhankelijk van of je een product hebt toegevoegd of gewijzigd.

  6. De knop Verzoek om wijziging is nu beschikbaar. Klik hierop om het Wmo/Jw317-bericht aan te maken en klaar te zetten.

Het Verzoek om wijziging kan nu worden teruggevonden onder Aangevraagde legitimaties bij de cliënt of op het Dashboard bij de signalering Aangevraagde zorglegitimaties.

Klik op de signalering om alle klaar te zetten aanvragen in te zien. Vanuit hier kun je ook de aanvragen klaarzetten in de Berichtenbox. Het verzenden van de aanvraag gaat verder via de Berichtenbox. Zie hiervoor De Berichtenbox gebruiken.

Reactie van gemeente

De gemeente beoordeelt het verzoek binnen 5 werkdagen en kan op drie manieren reageren:

  • Honoreren: de gewenste toewijzing wordt dan omgezet en verstuurd naar de zorgaanbieder.

  • Afwijzen: de gemeente geeft via een 319-bericht aan dat de VOW is afgewezen en welke reden daarvoor is gebruikt.

  • Onderzoeken: als de gemeente meer dan 5 werkdagen nodig heeft om te reageren, kan deze via een antwoordbericht aangeven dat er onderzoek moet worden gedaan. Vervolgens wordt het verzoek alsnog gehonoreerd of afgewezen.

Dit proces verloopt via twee berichten: een technisch retourbericht (318) en een inhoudelijk retourbericht (319).

Signaleringen

De reactie van de gemeente wordt op het dashboard weergegeven. Daar staan de volgende signaleringen die zijn gebaseerd op de retourberichten van het Verzoek om Toewijzing:

  • Aangevraagde producten in afwachting (iWmo/iJw)

  • Aangevraagde producten afgewezen (iWmo/iJw)

  • Aangevraagde producten in onderzoek (iWmo/iJw)

Applicatie(s)
Inhoudsopgave