resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Wachtlijstbeheer

Wachtlijstbeheer

Uitleg over het wachtlijstenbeheer in Ons Administratie. Deze feature is vanaf versie 2024.3.0 beschikbaar.

Benodigde autorisaties

  • Taak: Applicatiebeheer

Inschakelen functionaliteit wachtlijstbeheer

Om gebruik te maken van de functionaliteit Wachtlijstbeheer moet eerst de functionaliteit Wachtlijstbeheer worden ingeschakeld. Afhankelijk van de versie van Ons Administratie die jullie gebruiken verschilt de manier waarop je deze functionaliteit inschakelt.

  • Versie 2024.3 en hoger: schakel de functionaliteit zelf in via Beheer > Instellingen > Overige instellingen > Algemene instellingen (onder het kopje Beleidsprofielen).

  • Versie 2024.2.x: om de functionaliteit Wachtlijsbeheer in te schakelen dien je een ticket in via TOPdesk.

 

Configuratie wachtlijstlocatie

Je kunt via de beheerinstellingen in Ons Administratie het wachtlijstbeheer configureren voor jullie organisatie. Dit doe je door in de beheeromgeving een locatie als wachtlijstlocatie aan te merken. Vink hiervoor de optie Wachtlijst toegestaanaan. Met deze functie zorg je ervoor dat je cliënten op een locatie kan plaatsen als wachtenden. Navigeer hiervoor naar Beheer> Instellingen> Locatiegram en selecteer vervolgens de locatie die je wilt aanmerken als wachtlijstlocatie.

/topic-images/Wachtlijst-beheer-locatie_2162.png

Configuratie wachtlijstbeheer

Binnen Beheer> Overige instellingen> Wachtlijstbeheerkun je de velden voor Reden voor sluiten, Wachten open Urgentie beheren. Je kunt velden toevoegen, bewerken, actief zetten of juist uitschakelen.

Koppelen van een wachtlijstlocatie aan een cliënt

Via het cliëntoverzicht kun je een cliënt koppelen aan een wachtlijstlocatie. Klik hiervoor op het zandloper-icoon achter de naam van de cliënt. Vervolgens kun je via het plus-icoon in het tab Wachlijstlocatiebepalingeneen nieuwe wachtlijstlocatiekoppeling voor de cliënt aanmaken. Hier kun je alle gegevens van de cliënt instellen zoals de begindatum. waar de cliënt nog op wacht, urgentie en locatie. Daarnaast kun je ook opmerkingen toevoegen.

/topic-images/Wachtlijsten-2_2163.png

Afsluiten van een wachtlijstlocatie

Als er een einddatum wordt ingevuld, dan kun je ook het veld Reden voor sluiteninvullen.

Cliënt zoeken

In het cliëntenoverzicht is te zien of een cliënt op de wachtlijst staat. Als een cliënt op een wachtlijst staat, dan is de zandloper uitgegrijst. Als je met de cursor over de zandloper heen gaat, dan krijg je aanvullende informatie over de wachtlijst te zien.

Overzicht wachtlijsten genereren

Een overzicht van de cliënten die gekoppeld zijn aan een wachtlijstlocatie is te genereren via Ons Tags.Navigeer hiervoor naar Rapporten> Cliënt > Ons Tags rapportage. Selecteer vervolgens het gekoppelde Ons Tags-sjabloon en kies de locatie waarvoor je de rapportage wil genereren.

Voor het generen van een wachtlijstenoverzicht maak je ook gebruik van custom tags. Het is dus noodzakelijk om deze bijbehorende tag-collectie te uploaden in Ons Tags. Voor meer informatie over het uploaden van een tag-collectie gebruik je de handleiding Ons Tags: Instructiehandleiding Instructiehandleiding.

  • Download hier de Ons Tags-collectie als JSON-bestand in een ZIP-bestand.

Voor het genereren van ee wachtlijstenoverzicht kun je gebruik maken van een Ons Tags-sjabloon. Via de handleiding Ons Tags: Instructiehandleiding lees je hoe je een sjabloon kunt uploaden.

  • Download hier het Ons Tags-sjabloon in Excel-format.

Let op: het is belangrijk om eerst de Ons Tags-collectie te downloaden voordat je een wachtlijstoverzicht creëert via een Ons Tags-sjabloon. Als je dit niet doet, krijg je de foutmelding dat de tags niet gevonden kunnen worden.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave