resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Gegevensconflicten oplossen

Gegevensconflicten oplossen

Ons Planning wisselt gegevens uit met Ons Administratie middels een koppeling. Soms gaat hierin iets mis en ontstaan een conflict. Je kunt deze conflicten in Ons Planning oplossen.

Als bijvoorbeeld een nieuwe cliënt wordt aangemaakt in Ons Administratie, wordt deze cliënt 'geïmporteerd' in Ons Planning. Wanneer er iets mis gaat in de koppeling van gegevens tussen Ons Planning en Ons Administratie spreken we van een conflict. Het conflictenoverzicht geeft een overzicht van de gegevens die niet goed zijn overgekomen met de koppeling of waar een koppeling ontbreekt. Het is belangrijk om deze conflicten op te lossen, zodat er geen verschillen ontstaan tussen de informatie in Ons Administratie en Ons Planning.

Het conflictenoverzicht vormt een takenlijst voor de Beheerder van Ons Planning. Omdat het lastig kan zijn om in te schatten waar een bepaald conflict vandaan komt, of hoe je die kunt oplossen, geven we hier een nadere uitleg over de verschillende soorten conflicten.

Benodigde autorisaties

Als een team is geselecteerd, heb je een van de volgende taken nodig:

  • Ons Planning - Plannen en roosteren (Eigen teams)

  • Ons Planning - Roosteren (Eigen teams)

  • Ons Planning - Instellingen [van een team] bewerken

Als geen team is geselecteerd, heb je een van de volgende taken nodig:

  • Ons Planning - Plannen en roosteren (Alle teams)

  • Ons Planning - Instellingen van alle teams bewerken

  • Toegang tot Ons Planning - Applicatiebeheer

Waar zie je conflicten?

Op de volgende plekken kan je conflicten zien.

  • Op de pagina waar gegevensconflicten zijn, bijvoorbeeld op de detailpagina van een cliënt. Afhankelijk van de inhoud daarvan wordt een keuze getoond. Door op een keuze te klikken, verschijnt een knop om de actie uit te voeren om de gegevens op de juiste plek te herstellen.

  • Op de pagina Dashboard Conflicten .

    - Als er een team is geselecteerd, zie je onderin beeld een link naar conflicten als er conflicten binnen dat team zijn. Als er geen conflicten binnen het geselecteerde team zijn, wordt de link niet getoond.

    - Als er géén team is geselecteerd ('alle teams'), dan is op het dashboard een link naar conflicten zichtbaar. Op het navolgende overzicht worden conflicten getoond die voor de gehele organisatie gelden.

Hoe kan je conflicten oplossen?

Over het algemeen geldt bij conflicten dat je de keuze krijgt om het nogmaals te proberen.

  • Als je op ja klikt, wordt geprobeerd om het conflict nogmaals op te lossen. Meestal heeft dit alleen effect als eerst een wijziging in bepaalde gegevens gedaan wordt.

  • Als je op nee klikt, verdwijnt daarmee het conflict. Het conflict is dan verwijderd, maar niet opgelost. Hoe je deze conflicten alsnog kunt oplossen, beschrijven we hieronder.

Welke soorten conflicten zijn er?

Er zijn vijf verschillende soorten conflicten.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave