Als extra beveiliging hebben we SMS authenticatie standaard aan staan. Dit houdt in dat je na het invoeren van je inloggegevens een SMS op je telefoon krijgt. Wanneer je geen sms krijgt dien je het getoonde nummer te controleren. Wanneer deze niet klopt kan je contact opnemen met jouw coach. Omdat veel mensen naast hun eigen mobiele nummer ook een mobiele telefoon van het werk hebben, is het mogelijk om de SMS op uw eigen telefoon danwel uw werktelefoon binnen te krijgen.
Het kan voorkomen dat een SMS bericht met daarin de code niet wordt ontvangen. Dit kan meerdere oorzaken hebben, waarbij er een onderscheid gemaakt kan worden in problemen die bij een enkele medewerker voorkomen, of die bij een grote groep medewerkers voorkomen. Mogelijke problemen en oorzaken in het geval meerdere medewerkers problemen melden:
-
Er is een storing bij een telecom-provider (van de ontvanger). Als er meerdere signalen binnenkomen van medewerkers, ga na welke provider deze medewerkers hebben. Is het 1 provider waar berichten niet op binnenkomen en medewerkers met andere providers ontvangen de berichten wel, dan is dit het meest waarschijnlijke probleem.
-
Er is een storing bij onze provider (voor het versturen). Indien meerdere medewerkers met verschillende providers geen SMS berichten ontvangen, zou er een probleem kunnen zijn bij onze provider voor het versturen van sms berichten. Indien dit het geval is, maak dan een ticket en geef daarbij de gegevens van medewerkers (06 nummer, provider), zodat wij kunnen nagaan wat de oorzaak is.
Mogelijke problemen en oorzaken in het geval enkele medewerkers problemen melden:
-
Er is geen correct nummer ingevoerd als authenticatienummer van de medewerker. Controleer het nummer en pas deze aan
-
Het bereik van het mobiele netwerk van de provider van de medewerker is slecht. Het opnieuw opstarten van de telefoon zorgt ervoor dat het toestel opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Probeer het na het opstarten van het toestel nogmaals. Wanneer een medewerker wel SMS-berichten ontvangt die verstuurd worden via een telefoon is dit géén garantie dat er geen netwerkprobleem is; SMS-berichten die van persoon naar persoon gaan worden over een ander netwerk verstuurd dan SMS-berichten die van applicatie naar persoon gaan
-
De medewerker heeft de afzender geblokkeerd. Indien het voorkomt dat een medewerker geen code ontvangt, maar wel andere SMS berichten kan ontvangen, dan kan het zijn dat de medewerker de afzender heeft geblokkeerd. Controleer op het toestel of het nummer is geblokkeerd. Controleer ook bij de provider van de medewerker of het nummer is geblokkeerd
-
Het nummer is niet correct opgeslagen in de database. Leeg het authenticatienummer en sla het op. Voer vervolgens opnieuw het authenticatienummer in en sla de wijziging op. Probeer daarna opnieuw in te loggen.