resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Ons Medicatie: Plaatsen van herhaalbestellingen

Ons Medicatie: Plaatsen van herhaalbestellingen

Uitleg over de optie voor zorgmedewerkers om in Ons Medicatie herhaalbestellingen voor los geleverde en zo nodige medicatie aan te maken bij de apotheker.

Een volledig overzicht van de handleidingen voor Ons Medicatie voor zorgorganisaties:

Inleiding

Met Ons Medicatie kan de zorgmedewerker eenvoudig via de toedienlijst van een cliënt herhaalbestellingen voor medicatie aanvragen bij een apotheek. De functionaliteit is beschikbaar voor alle medicatie.

Benodigde configuratie en voorbereiding

De knop voor het plaatsen van herhaalbestellingen is alleen aan te klikken als de apotheker heeft ingesteld dat er herhaalbestellingen kunnen worden aangevraagd. Zie de handleiding Ons Medicatie voor apotheken voor meer informatie.

Start het gebruik van deze functionaliteit pas nadat er zorgvuldig met de apotheek is afgestemd, waarbij de apotheek kan bevestigen dat de inrichting en het testen ervan succesvol verlopen is en de functionaliteit gebruikt kan worden.

Benodigde autorisatie

Om herhaalbestellingen te kunnen doen, moet de gebruiker beschikken over de onderstaande autorisatietaak:

  • Taak: Herhaalbestellingen van medicatie plaatsen

Verdere aandachtspunten: verschil tussen test- en productieomgeving

Werking op test

De functionaliteit is ook te gebruiken op testomgevingen. Vanzelfsprekend geldt dat dit bedoeld is voor testdoeleinden. Op test-omgevingen komen de meeste toedienlijsten van een fictieve apotheek. Voor uitleg over een fictieve apothee, raadpleeg Ons Medicatie: algemene configuratie en inrichtingsopties. Wanneer dit het geval is, komen de toedienlijsten niet uit een AIS, maar uit onze eigen software. De bestelling zal dan ook niet in een AIS belanden, maar de flow van het bestellen kan wel worden doorlopen.

Werking op productie

Op een productie omgeving worden de toedienlijsten voor cliënten aangeleverd door het apothekers informatie stysteem (AIS) van de apotheek. De bestellingen komen dan ook binnen in dit zelfde AIS.

Het plaatsen van een bestelling

Herhaalbestellingen zijn aan te maken via de toedienlijst. De functionaliteit is beschikbaar voor Los geleverde medicatie en Zo nodige medicatie .

Om een bestelling te plaatsen:

  1. Klik bij het kaartje van het medicijn via het puntjes-menu op de knop Herhaalbestelling

    /topic-images/Kop%20herhaalbestelling_1555.png
  2. Het scherm vraag herhaalbestelling aan verschijnt. Hier moeten twee keuzes gemaakt worden: /topic-images/keuzes%20herhaalbestellng_1554.png

    • De levertijd : Kies hier voor Bij volgende geplande levering of voor Met spoed; morgen leveren.

    • Rapportage : Kies voor Rapportage in Dossier als er een rapportage over de herhaalbestelling aangemaakt moet worden. Kies in het andere geval voor Geen rapportage.

  3. Klik op Vraag aan.

  4. Bij een succesvolle verzending toont het scherm een bevestiging; Gaat er iets mis? Dan verschijnt er een foutmelding met informatie.

  5. Resultaat: op het kaartje van het medicijn staat aangegeven dat en wanneer er een herhaalbestelling is aangevraagd.

Probeert een gebruiker een herhaalbestelling te plaatsen terwijl er recentelijk nog een bestelling geplaatst is? Dan wordt de gebruiker hierop geattendeerd.

/topic-images/notificatie%20herhaalbestelling_1556.png

Overzicht van bestellingen inzien

Om een goed overzicht te bieden van de geplaatste bestellingen, bevat Ons Medicatie een herhaalbestellingen-overzicht.

Om het overzicht te openen:

  1. - Klik rechtsboven in het menu op de knop Herhaalbestellingen.

  2. - Er verschijnt een pagina met daarop alle geplaatste bestellingen voor de cliënt.

    /topic-images/overzicht%20bestellingen%20lijst_1557.png

Label Met spoed

Dit label wordt getoond bij bestellingen waar bij de levertijd gekozen is voor Met spoed; morgen leveren.

Bestellingen ongedaan maken

Door op het pijltje bij een bestelling te klikken, wordt een bestelling (na bevestiging van een getoonde waarschuwing) gemarkeerd als ongedaan gemaakt.

Let op! De bestelling wordt via dit pijltje niet ongedaan gemaakt bij de apotheker. Gebruik deze optie dan ook voor administratieve correcties en annuleer de bestelling ook fysiek door contact op te nemen met de apotheek. Ook de eventueel bij de bestelling aangemaakte rapportage wordt niet automatisch verwijderd. Maak bijvoorbeeld een nieuwe rapportage aan om vast te leggen dat de eerdere bestelling geannuleerd is.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave