resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Ongewenste combinaties vastleggen

Ongewenste combinaties vastleggen

Bij het maken van een planning is het fijn om rekening te kunnen houden met ongewenste combinaties tussen een cliënt en een medewerker. Denk hierbij aan een medewerker die een kattenallergie heeft en een cliënt die een kat heeft. Bij het maken van een planning wil je zo goed mogelijk rekening houden met dit soort ongewenste combinaties. Via Ons Planning is het mogelijk om ongewenste combinaties in te richten en de bijbehorende kenmerken in te stellen. Via deze handleiding lees je hoe je ongewenste combinaties inricht en hoe deze ongewenste combinaties kunnen helpen bij het maken van de planning.

Let op: op dit moment is deze functionaliteit alleen beschikbaar voor het Blokplanscherm.

Inrichten van ongewenste combinaties

Ongewenste combinaties kunnen door een organisatie zelf worden ingericht. Denk bijvoorbeeld aan de ongewenste combinatie Roker en Astma.. Met applicatiebeheerder-rechten kun je in Ons Planning via de pagina Beheer > Ongewenste combinaties zelf deze combinaties inrichten.

Combinaties werken één kant op. Dat houdt in dat je bij een cliënt alleen cliëntkenmerken kan toevoegen en bij een medewerker alleen medewerker-kenmerken. Voorbeeld: stel je hebt de ongewenste combinatie cliënt heeft kat en de medewerker heeft een kattenallergie. Dan is het niet mogelijk om bij de medewerker heeft een kat te selecteren. Wil je dat deze ongewenste combinatie ook andersom werkt? Dan moet de combinatie ook de andere kant op inrichten.

/topic-images/Ongewenste-combinaties-overzicht_2183.png

 

Klik op de knop Toevoegen en in de pop-up kan er vervolgens een ongewenste combinatie worden toegevoegd door een medewerker- en cliëntkenmerk in te vullen. Via de knop Toevoegen sla je vervolgens de ongewenste combinatie op.

/topic-images/Nieuwe-ongewenste-combi-aanmaken_2182.png

Cliëntkenmerken en medewerker-kenmerken toevoegen aan cliënten en medewerkers

Nadat de kenmerken en ongewenste combinatie zijn aangemaakt, kunnen de cliëntkenmerken en medewerker-kenmerken worden toegewezen aan de cliënten en medewerkers. Deze zijn in te stellen via de pagina Persoonlijke gegevens > Medewerker/Cliënt kenmerken. Klik vervolgens op de knop Maak een medewerker/cliënt kenmerk aan, selecteer het juiste kenmerk en klik op Toevoegen.

/topic-images/Medewerker-kenmerken-stap2_2180.png
/topic-images/Laatste-stap-kenmerk-toevoegen_2179.png

Signalering op het Blokplanscherm

Nu de ongewenste kenmerken aan de cliënten en medewerkers zijn toegewezen, wordt er in het Blokplanscherm een signalering weergegeven als er sprake is van een ongewenste combinatie tussen medewerker en cliënt. Deze signalering werkt niet blokkerend en geeft vooral inzage voor een planner of roosteraar.

/topic-images/Melding-Ons-Planning_2181.png
Applicatie(s)
Inhoudsopgave