Bedoelde je soms ?
Onze mobiele apps kunnen op diverse manieren beveiligd worden. Zo moet de gebruiker voor het vergrendelen en ontgrendelen van de app bijvoorbeeld gebruik maken van een pincode en/of biometrische verificatie. In deze handleiding bevat uitleg en aandachtspunten voor het instellen,gebruiken en wijzigen van de pincode.
Uitleg over biometrische verificatie is te vinden in Biometrische verificatie in mobiele apps
Algemene uitleg over de beveiliging rondom mobiele apps is te vinden in Databeveiliging bij mobiele apps en mobiel gebruik van webapplicaties
Als een pincode is ingesteld in één van de geïnstalleerde apps op hetzelfde toestel, dan kun je de pincode voor alle Nedap apps gebruiken.
De app werkt met een sessieduur van 15 minuten, dus na 15 minuten de app niet gebruikt te hebben, moet de pincode opnieuw ingevoerd worden.
Indien de pincode 3 keer onjuist is ingevoerd, dan zal de toegang tot de app automatisch worden ingetrokken. Alle gegevens die betrekking hebben op de app zullen van het toestel worden gewist. Om de app weer te kunnen gebruiken, zal je opnieuw via het medewerkerportaal het het toestel moeten koppelen.
In het geval dat de pincode is vergeten, dient de applicatie te worden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Op dat moment kan een nieuwe pincode worden ingevoerd.
Een pincode is in te stellen zodra de app via Ons Medewerkerportaal gekoppeld is aan het account van de gebruiker. Uitleg over het koppelen is te vinden in Mobiele app koppelen aan medewerkeraccount
Zodra de app gekoppeld is, verschijnt in de app op de telefoon de volgende melding:
Klik op Pincode nu instellen.
De gebruiker kan nu naar eigen inzicht een pincode van vier cijfers bedenken. Deze moet twee keer ter bevestiging ingevoerd worden.
Klik in één van de gekoppelde apps op het hoofdmenu.
Klik op Instellingen.
Klik op Beveiligingscode.
Voer de oude pincode in.
Kies een nieuwe viercijferige pincode en bevestig deze door hem nogmaals in te voeren.
De pincode is nu gewijzigd voor alle gekoppelde apps.