resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Cliëntspecifieke tarieven instellen bij toewijzingen

Cliëntspecifieke tarieven instellen bij toewijzingen

In deze handleiding lees je hoe je een cliëntspecifiek tarief voor een toewijzing vastlegt.

In aanvulling op de mogelijkheid om tarieven in te stellen is het bij toewijzingen ook mogelijk om per cliënt per product een specifiek tarief in te voeren. Ook is het voor handmatig ingevoerde legitimaties mogelijk om cliëntspecifieke tarieven in te stellen.

Benodigde autorisatie

  • Taak: Zorglegitimatie [van een cliënt] beheren

Benodigde inrichting

Bij ingelezen toewijzingen is het standaard mogelijk om handmatig aangepaste cliënttarieven in te voeren. Bij handmatig ingevoerde toewijzingen moet deze optie apart geactiveerd worden:

Ga hiervoor in Ons Administratie naar Beheer Facturatie Instellingen . Zet vervolgens het vinkje aan bij Aangepaste tarieven.

Te nemen stappen

  1. Ga in Ons Administratie naar de client en ga via Overzicht naar het onderdeel Zorglegitimaties. Klik op de toewijzing die je wilt aanpassen.

  2. Klik in de details van de financiering op het euroteken.

    /topic-images/tarief%20aanpassen_998.png
  3. Het overzicht van aangepaste tarieven verschijnt. Standaard zal er geen aangepast tarief zijn, maar wordt het globale tarief van het product gebruikt. Om een cliëntspecifiek tarief toe te voegen klik je op het +-icoonje rechtsbovenin.

    /topic-images/2019-11-25%2015_18_30-Ondersteuning%20aangepaste%20tarieven_861.png
  4. Vul de gegevens van het cliëntspecifieke tarief in:

    /topic-images/aangepaste%20tarieven%202_1098.png

    De eenheid wordt overgenomen uit het product, en is niet aan te passen. De Einddatum is optioneel, en kan leeggelaten worden.

    De einddatum kan gebruikt worden wanneer een aangepast tarief wijzigt. Door een einddatum in te vullen, en het nieuwe tarief vanaf die datum in te laten gaan, worden geen crediteringen gemaakt.

  5. Klik op het Vinkje achter het tarief om op te slaan.

Bij het overzicht van de financiering verschijnt een melding als op dit moment een aangepast tarief aanwezig is:

/topic-images/aangepast%20tarief%204%20def_1939.png

Te nemen stappen bij een handmatig aangemaakte toewijzing

  1. Ga in Ons Administratie naar de cliënt waar je een aangepast tarief voor in wil stellen en klik bij zorglegitimaties op de toewijzing die je wilt aanpassen.

  2. Klik op het product waarvan het tarief gewijzigd moet worden.

  3. Pas het standaardtarief dat getoond wordt onder 'Tarief' aan naar het juiste tarief en klik op Opslaan.

  4. Het aangepaste tarief is vervolgens zichtbaar bij het product. Aan het uitroeptekentje dat erbij staat, is te zien dat het een aangepast tarief betreft.

Aangepast tarief aanpassen

Om een aangepast tarief bij een handmatige beschikking aan te passen:

  1. Klik op het product waarvan het tarief gewijzigd moet worden.

  2. Klik bij het tarief op de knop Aangepast tarief resetten. Ter info wordt bij het tarief aangegeven wat het standaard tarief voor dit product is.

  3. Het tarief wordt vervolgens gewijzigd in het tarief dat hier voorafgaand aan de wijziging ingegeven stond.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave