Ons Planning: medewerkers aan een team toewijzen
Als een medewerker ingeroosterd moet kunnen worden in het reguliere roosterproces, dan moet deze gekoppeld zijn aan een team.
Teamtoewijzing maken
Er zijn twee manieren om de medewerker te koppelen aan het team. Je kunt zelf kiezen welke optie je gebruikt.
Medewerker toevoegen via een team
-
Selecteer het team waaraan je de medewerker wilt toevoegen.
-
Klik daarna in het hoofdmenu op Medewerkers.
-
Kies voor de optie Alle medewerkers, vlak onder het zoekveld.
-
Zoek de medewerker op via het tekstveld.
-
Klik achter de naam van de medewerker op voeg toe aan mijn team.
-
De medewerker wordt toegevoegd aan dit team met de ingangsdatum van vandaag. Achter de naam van de medewerker verschijnt een icoontje dat de medewerker in het team zit.
Team toevoegen via de medewerker
-
Klik in het hoofdmenu op medewerkers.
-
Kies -als je een team hebt geselecteerd in het hoofdmenu- voor de optie Alle medewerkers, vlak onder het zoekveld.
-
Vul de naam of het medewerkernummer in.
-
Klik op de medewerker.
-
Klik op het plusje om de medewerker aan een team toe te voegen. Of klik op de tekst 'team lidmaatschappen' en vervolgens Nieuw lidmaatschap toevoegen.
-
Een nieuw scherm opent. Voer hier de details van het teamlidmaatschap in.
-
Selecteer het betreffende team.
-
Voer minimaal de begindatum in. Vanaf deze datum is de teamtoewijzing actief. Wanneer een einddatum ingevoerd wordt, is vanaf die datum het team niet meer toegewezen aan de medewerker.
Medewerker van het rooster verbergen
Wil je dat een medewerker die aan het team is toegewezen, maar geen zorg hoeft te verlenen, verborgen wordt van het rooster? Met de optie Verberg lidmaatschap in rooster kan de medewerker niet ingeroosterd worden en kan diegene ook niet zelfroosteren. Het vinkje inschakelen is alleen voor een administratief medewerker zoals bijvoorbeeld een planner, nuttigt. Iemand die alleen planner is moet namelijk wel toegang tot het planbord en het rooster hebben, maar hoeft zelf geen zorg te verlenen.
Aanvullende informatie
-
De medewerker heeft 2 maanden vóór de ingangsdatum en 7 dagen ná de einddatum van het lidmaatschap toegang tot het (team)rooster.
-
Het lidmaatschap dat automatisch zichtbaar is, is het team waar de medewerker in Ons Administratie aan gekoppeld is. Dit team wordt aangeduid met het label 'primair'. Dit lidmaatschap is ook niet te wijzigen in Ons Planning.
-
Teamtoewijzingen bij medewerkers zijn ook in te zien via het medewerkervenster, een handige pop-up die in het rooster of in het planscherm zelf op te roepen is bij de medewerker. De teaminstellingen zijn vooralsnog nog niet aan te passen vanaf deze plek. Uitleg over deze pop-up is te vinden in Medewerkerinformatie in het rooster- en planscherm bekijken.