Bij nog niet ingelezen berichten bestaat de mogelijkheid om deze te negeren. Dit is te doen door op het kruisje te klikken. Bij het negeren van een bericht is het verplicht om een reden op te geven, zodat later door jezelf en collega's is te zien wat de reden was.
Het negeren van een bericht in de Inbox resulteert erin dat het bericht uit de Inbox verdwijnt. Dit is niet nodig in het reguliere proces, maar kan gebruikt worden in uitzonderingssituaties. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat het zorgkantoor een verkeerd bericht heeft gestuurd.
Het negeren van een bericht in de Outbox resulteert erin dat het bericht niet verstuurd wordt naar VeCoZo, maar dat de teller met het aantal nog te verwerken berichten wél wordt aangepast. Een dergelijk voorbeeld kan het geval zijn indien bij een testexport van de AW319 de uitval niet is gecontroleerd, wel een productie AW319 is gedaan, maar deze eerst verholpen dient te worden, de gedraaide factuur teruggedraaid dient te worden en daarna opnieuw een productie AW319 gedraaid dient te worden. Hierbij moet het bericht dat klaarstond niet aangeleverd, en dus genegeerd, worden.
Bericht alsnog, of nogmaals inlezen
Indien een bericht is genegeerd, maar blijkt dat het bericht alsnog ingelezen dient te worden, dan kan het bericht alsnog ingelezen worden. Dit is te doen door op het betreffende icoontje te klikken.
Met dezelfde knop is een bericht opnieuw in te lezen. Dat geldt alleen voor berichten die al wel ingelezen waren, maar waarbij het nodig is om het bericht nog een keer in te lezen.
Bericht alsnog versturen
Indien ene bericht genegeerd is, maar blijkt dat het bericht alsnog verstuurd dient te worden, dan kan het bericht alsnog verstuurd worden.