Contractdatum van medewerkers gebruiken voor autorisatie
De contractdatum van een medewerker kan gebruikt worden voor autorisatie. Zodra een contract een einddatum ingesteld heeft, zal de medewerker vanaf die einddatum niet meer in kunnen loggen. Daarnaast kan ingesteld worden of ook rekening moet worden gehouden met de begindatum van het contract.
Gebruik van contractdatum instellen
De einddatum van het contract van de medewerker zal altijd gebruikt worden. Het gebruik van de begindatum is los in te stellen in de applicatie.
-
Ga naar .
-
Onder het kopje 'Beveiligingsinstellingen' staat de mogelijkheid om de contractdatum te gebruiken voor toegang van medewerkers.
Bij de optie 'Gebruik contracten' is in te stellen of de begindatum van het contract gebruikt wordt om medewerkers toegang te geven.
De einddatum van een contract wordt altijd al gebruikt voor autorisatie. Als een contract verlopen is, kan een medewerker niet meer inloggen. Deze optie bepaalt of ook de begindatum van het contract gebruikt moet worden.
-
Kies bij 'Aantal dagen' hoeveel dagen voor het ingaan van het contract een medewerker al mag inloggen. Het kan handig zijn dat een medewerker de planning al kan bekijken voordat diegene begint.
Instellen per medewerker
Per medewerker kan ingesteld worden of het contract gebruikt wordt voor het inloggen. Voor externe partijen (bijvoorbeeld business partners) kan het voorkomen dat ze geen contract hebben. Als deze personen toch in moeten loggen kan bij hun account ingesteld worden dat het contract niet gebruikt wordt.
-
Ga naar de medewerker en klik op .
-
Als het vinkje bij 'Controleer of de medewerker een geldig contract heeft tijdens het inloggen' aanstaat, wordt het contract gebruikt voor de toegang tot Ons.
-
Zet het vinkje uit om de medewerker toegang te geven zonder contract.