Ga naar .
Het overzicht met de instellingen is hier te zien. Onderaan de notificatie instellingen staan twee opties:
-
Verstuur bericht: via deze knop is er een persoonlijk bericht aan de cliënt te sturen, dit kan zowel via SMS als via e-mail. Deze functionaliteit werkt ook als 'cliënt geactiveerd' op 'Nee' staat. Er verschijnt een scherm waar het bericht ingevuld kan worden.
-
Verzend-audits: via deze knop is een overzicht op te vragen van eventueel eerder verzonden herinneringen.
Door op de titel 'Notificatie-instellingen' te klikken, zijn de de volgende instellingen te openen en aan te passen:
-
Cliënt geactiveerd: deze instelling heeft betrekking op het automatisch versturen van notificaties aan cliënten. Staat hier 'Ja', dan ontvangt de cliënt automatische notificaties.
-
Contactmethode: hier kan een gekozen worden voor de contactmethode (bijvoorbeeld e-mail).
-
E-mailadres: indien er een e-mailadres bekend is bij de personalia van de cliënt, wordt deze hier weergegeven.
-
Sjabloonset: hier staat aangegeven welke sjabloonset gebruikt ordt voor de cliënt.
-
Ingeschreven: hier is te zien of de cliënt berichten mag ontvangen. Als hier 'Nee' staat, betekent dit dat de cliënt zich heeft uitgeschreven via de uitschrijfoptie in eerdere berichtgevingen. Deze uitschrijfoptie is alleen beschikbaar bij e-mail. Schrijft een cliënt zich uit, dan zal 'Cliënt geactiveerd' automatisch omgezet worden in 'Nee'
Testbericht
Bij het wijzigen van de contactmethode verschijnt ook de mogelijkheid om een testbericht te versturen. Op deze manier kan gecontroleerd worden of, in het geval van de keuze 'e-mail', bij personalia het juiste mailadres is ingevoerd. Het is van belang om dit goed te controleren. Nadat de testmail verzonden is, verschijnt een identificatienummer. Ditzelfde nummer staat ook in de ontvangen mail. Hiermee kan de cliënt aantonen het bericht te hebben ontvangen.
Als het bericht is ontvangen klik je op de knop bevestig deze contactmethode. Pas als het nummer en/of e-mailadres bevestigd is zullen SMS- en emailberichten gestuurd worden naar de cliënt in het geval van een actie in de Agenda. Sla tot slot de instellingen op.
Op het moment dat voor de cliënt in Ons Agenda een afspraak wordt gemaakt of een afspraak wordt gewijzigd, wordt een SMS of e-mail gestuurd naar de cliënt met daarin de details over de afspraak.