resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Cockpit: inzage in planning versus realisatie

Cockpit: inzage in planning versus realisatie

Uitleg over de te nemen stappen om via de cockpit de geleverde zorg te kunnen vergelijken met zorgarrangement.

Benodigde autorisaties

  • Taak: Cockpit inzien

  • Taak: Zorgregels [van cliënten] inzien in de cockpit

    Goed om te weten: De cockpit houdt geen rekening met alle bereik-instellingsopties voor de gebruiker in Ons Autorisatie: Inzage vindt plaats op basis van het standaard locatiebereik. Alleen gegevens van cliënten van locaties waar de gebruiker via het standaard bereik voor geautoriseerd is, worden getoond. De groep 'cliënten zonder locatie' is ook zichtbaar voor gebruikers die toegang hebben tot de cockpit.

    Meer informatie over van Ons Autorisatie afwijkende autorisatiemechanismes bij Ons-applicaties is te vinden in Ons Autorisatie: configuratie, onder het kopje 'Instellingen Ons Autorisatie en afwijkend autorisatiegedrag'.

Te nemen stappen

  1. Ga naar Zorg Cockpit . Selecteer Inzicht cliënt .

  2. Kies het gewenste tijdsbstek waarover de Cockpit informatie moet tonen.

  3. Kies bij categorie zorg eventueel voor een leverbetrouwbaarheidscategorie. Hierdoor worden alleen de uursoorten meegenomen die onderdeel uitmaken van die categorie.

  4. Klik op Volgende.

  5. Het locatiegram verschijnt: standaard toont het scherm alleen de locaties waar de cliënt op grond van de ingestelde autorisaties toegang toe heeft. Door op 'Toon alle locaties' te klikken, worden alle locaties van de zorgorganisatie zichtbaar. Selecteer de locatie waar de Cockpit informatie over moet tonen. Wordt een bovenliggende locatie geselecteerd? Dan worden ook alle cliënten van de onderliggende locaties meegenomen in het overzicht.

Uitleg onderdelen op het resultaatscherm

/topic-images/cockpit%20inzage_274.png

  • Vergelijken met: geef hier de gewenste weergave in. Voor de vergelijking van de gewerkte uren met het arrangement moet het vinkje op 'Arrangement' staan.

  • De legenda rechts bovenin geeft uitleg over de diverse signaleringen die per cliënt getoond kunnen worden.

Toelichting bijzondere situaties bij diverse signaleringen

In principe spreken de signaleringen via de bolletjes 1 t/m 4 voor zich. In de onderstaande gevallen is wat uitleg benodigd:

  • Bolletjes onder categorie 1 worden alleen getoond bij vergelijking met het zorgarrangement. Bolletjes onder categorie 4 alleen bij een vergelijking met de zorglegitimatie.

  • Het bolletje onder signalering 2 verschijnt ook als er wel een legitimatie aanwezig is, maar waarbij de inrichting van de geleverde uursoort onder 'Onbekende financiering' een specifiek product bevat.

  • De lengte van de gekleurde balk onder meer minder toont de releatieve afwijking van de geleverde hoeveelheid zorg t.o.v. het arrrangement bij de cliënt. Hoe groter de balk, hoe groter de afwijking.

  • Een pijltje verschijnt op moment dat te veel/te weinig specifiek kan worden gekoppeld aan een gearrangeerd product. Als die koppeling niet gelegd kan worden en alleen de geleverde en gearrangeerde tijd vergeleken kunnen worden, wordt alleen een balk getoond icm een bolletje. Door met de muis op het pijltje te staan, verschijnt meer informatie over het product.

    Ook is het via de naam van de cliënt mogelijk door te klikken naar het Periode-overzicht van de cliënt.

  • Onderaan de vergelijkingen per cliënt is de totaalvergelijking te vinden, met de totaal geleverde zorg en de som van meer of minder geleverde zorg.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave