resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Aloha: cliëntvragenlijsten

Aloha: cliëntvragenlijsten

Aloha is onze cliëntvragenlijstapplicatie. Met Aloha worden cliënten via Caren of een brief uitgenodigd om een vragenlijst in te vullen. Cliënten vullen de vragenlijsten in, waarna voor de ingevulde vragenlijsten een rapport gegenereerd kan worden. De eerste vragenlijst die we ondersteunen is de PREM Wijkverpleging.

Wat is de PREM wijkverpleging?

PREM (Patient Reported Experience Measure) is een landelijk afgestemde meetmethode om cliëntervaringen te meten. Een PREM is een (korte) vragenlijst die cliënten invullen waarin wordt gevraagd hoe zij hun zorg (hebben) ervaren. Nedap Healthcare stelt een dienst beschikbaar waarmee zorgorganisaties kunnen voldoen aan de verplichting die de PREM Wijkverpleging stelt. Deze functionaliteit omvat het genereren, publiceren, verzamelen en aanleveren van de PREM-vragenlijst voor de wijkverpleging, zoals verplicht gesteld door Zorginstituut Nederland.

Hoe verloopt de uitvraag van de PREM Wijkverpleging?

Het doen van een PREM-uitvraag bij cliënten omvat veel stappen. We zetten ze hieronder op een rijtje en geven aan wie wat doet.

Stap

Wie voert de stap uit?

Selectie van cliënten

Zorgorganisatie

Aanvraag via TOPdesk

Zorgorganisatie

Controleren logo van uw organisatie

Zorgorganisatie

Vragen van toestemming aan de cliënt

Niet nodig

Configureren van de uitvraag

Nedap

Controleren of cliënten zijn overleden

Nedap

Controleren of cliënten een Caren-account hebben

Nedap

Uitnodigen van de cliënten

Nedap

Invullen van de vragenlijsten

Cliënten

Doorgeven van de resultaten aan ZorgkaartNederland

Nedap

(Optioneel) Aanvragen herinnering

Zorgorganisatie

(Optioneel) Versturen herinneringen

Nedap

Na 6 weken: Genereren van een rapport

Nedap

Gebruikmaken van de resultaten

Zorgorganisatie

Toestemming geven bij Mediquest

Zorgorganisatie

Aanleveren resultaten bij Mediquest

Nedap


Wat ziet de cliënt?

Er zijn verschillende uitnodigingen en vragenlijsten. Wat de clënt te zien krijgt, is afhankelijk van de gekozen opties voor de uitnodiging en vragenlijst. Zie punt 4 in bovenstaande stap voor uitleg over de opties. Hieronder tonen we de uitwerking hiervan.

Inhoudsopgave