resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Aanleverperiode bij ZVW-aanleveringen instellen

Aanleverperiode bij ZVW-aanleveringen instellen

Enkele zorgverzekeraars keuren AW319 ZVW-declaraties af met als reden dat de dagtekening van de factuur binnen de declaratieperiode ligt. De foutmelding luidt in dat geval: "Bericht is afgekeurd om technische redenen. Dagtekening factuur ontbreekt of is niet bestaand".

Navigatie

Indien deze situatie zich voordoet bij een of enkele zogverzekeraars, bestaat de mogelijkheid om debiteuren van het type "zorgverzekeraar" de optie aan te geven hoe omgegaan dient te worden met de aanleverperiode. Onderstaand bespreken we stap voor stap hoe dit in zijn werk gaat.

Let op: Pas deze instelling alleen aan als je exact de reden van de fout kent.

/topic-images/zvw-debiteuren_867.png
  • Ga naar Beheer Facturatie Debiteuren .

  • Kies het type Zorgverzekeraar.

/topic-images/zvw-zorgverzekeraar_868.png

  • Klik vervolgens op de naam van de zorgverzekeraar waarvoor de instelling aangepast dient te worden.

/topic-images/Facturatie-journaliseren_869.png
  • Achter de tekst Aanleverperiode bij ZVW-aanlevering is de instelling aan te passen. Hierbij zijn 4 opties aanwezig:

    1. Dit is de standaard instelling. Bij niet wijzigigen; kies deze.

    2. Deze optie bepaalt dat de aanleverperiode gevuld wordt als periode (van 4 weken) op basis van de laatste dag in de geëxporteerde periode.

    3. Deze optie bepaalt dat de aanleverperiode gevuld wordt als week, gebaseerd op de laatste dag in de geëxporteerde periode.

    4. Deze optie bepaalt dat de aanleverperiode gevuld wordt als de gehele geëxporteerde periode.

  • Klik tot slot op opslaan om de wijzigingen actief te maken. Herhaal dit voor de betreffende zorgverzekeraars per zorgverzekeraar.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave