resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Toelichting op overzicht Medewerkers vs. Contracten

Toelichting op overzicht Medewerkers vs. Contracten

Dit overzicht geeft informatie over het verschil in het contract en de geroosterde uren van medewerkers.

Deze functionaliteit betreft experimentele functionaliteit en wordt momenteel niet actief doorontwikkeld. Dit houdt ook in dat het nog niet volledig wordt ondersteund. Desondanks kan dit overzicht voor HV-teams inzicht bieden en bestaat, ondanks de beperkte ondersteuning, de mogelijkheid om gebruik te maken van het overzicht. Is de optie niet beschikbaar? Neem dan contact op met Nedap Healthcare Support.

Deze functionaliteit is alleen geschikt voor gebruik van HV-teams (blokplanning), en dus niet voor V&V-teams.

Navigatie

  • Selecteer een HV-team;

  • Klik op 'Medewerkers';

  • Klik onderaan de lijst met medewerkers op de link Medewerkers vs. Contracten.

Toelichting op de tabel

/topic-images/medewerker_vs_contracten_1963.png

Boven in beeld is een aantal aankomende weken / perioden te selecteren.

  • Start saldo: Het compensatiesaldo van de medewerker zoals dat bekend was aan het begin van de geselecteerde periode.

  • Contract: Het aantal contracturen van de medewerker van de geselecteerde weken bij elkaar opgeteld. Deze zijn in een negatief getal uitgedrukt, wat de berekening van de tabel verduidelijkt.

  • Gepland: Het aantal ingeroosterde/ingeplande uren van de medewerker van de geselecteerde weken bij elkaar opgeteld.

    Het getoonde percentage in deze kolom geeft aan wat het percentage van de geplande uren ten opzichte van het contract is.

    Voorbeeld: een medewerker heeft een contract van 160 uur en is 120 uur ingepland. Dan zal het percentage 75% aangeven. Maar is de medewerker 200 uur ingepland? Dan zal er 125% worden weergegeven. Kortom: minder dan 100% is minder gepland werk dan contract, en meer dan 100% is meer gepland werk dan contract.

  • Nieuw saldo: Het compensatiesaldo van de medewerker aan het einde van de geselecteerde periode. De berekening is als volgt: Start saldo - Contract + Gepland = Nieuw saldo.

    Het getal dat in het rood, of in het groen wordt weergegeven is het totaal van de berekening: Contract + Gepland.

    Betekenis van de kleuren

    • Groen: het 'Nieuw' saldo gaat dichter naar '0.'

    • Rood: het 'Nieuw' saldo gaat verder van '0' af.

    De redenering hiervan is dat je in een ideale situatie zo weinig als mogelijk verschil nastreeft tussen het contract en gewerkte uren.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave