resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Caren toegelicht

Caren toegelicht

Om Caren te kunnen gaan gebruiken moeten een aantal keuzes gemaakt worden omtrent de inrichting in Ons. Dit gaat om de functionaliteiten waarvan gebruik gemaakt wordt (delen van afspraken, dossier, berichten) en de tekst van de uitnodigingsbrief.

Starten met Caren

Starten met Caren kan op twee manieren:

  1. Via TOPdesk kunnen coaches een ticket aanmaken om te beginnen met Caren. Daarin wordt ook gevraagd om de benodigde informatie.

  2. Geef in dit document (Beginnen met Caren) aan hoe Caren voor uw organisatie ingericht dient te worden. Geef dit document vervolgens door aan Nedap, zodat de instellingen toegepast kunnen worden.

Koppeling Caren en Ons

Er zijn twee manieren waarop een Caren-account kan worden gekoppeld met zorginformatie uit andere Ons-applicaties (zoals Ons Administratie, Ons Planning etc):

  • De zorginstelling nodigt een cliënt uit voor Caren via Ons Cliënt

    De zorginstelling nodigt een cliënt uit door aan de cliënt (of contactpersoon) een door Caren gegenereerde brief mee te geven. In deze brief staat een code van 10 tekens die diegene invoert in Caren. Hierna heeft de nieuwe of bestaande Caren-gebruiker een actieve koppeling met de zorginstelling en kan diegene zorginformatie inzien.

     

  • Een Caren-gebruiker wil koppelen met een zorgaanbieder

    Een Caren-gebruiker klikt op een Caren zorgpagina bij Zorgaanbieders op Toevoegen. De gebruiker moet vervolgens het cliëntnummer en de zorginstelling van de cliënt/zorgbehoevende. De brief wordt per post gestuurd naar het adres dat bij jullie bekend is:

    • Is er een correspondentieadres ingevuld, dan gaat de brief naar dat adres.

    • Is er geen correspondentieadres ingevuld, dan gaat de brief naar het BRP-adres.

    Vervolgens voert de Caren-gebruiker de code van 10 tekens uit de brief in Caren in en wordt de koppeling geactiveerd. Hierna is in Caren de zorginformatie van de cliënt beschikbaar.

In deze stap maken we gebruik van het wettelijke briefgeheim, als de Caren-gebruiker daadwerkelijk toegang zou moeten hebben tot de zorginformatie, dan heeft deze hoogstwaarschijnlijk toegang tot het adres waar de brief aankomt.

Komt de brief niet aan of verschijnt bij het uitnodigen een foutmelding? Controleer dan of het adres van de cliënt van het type BRP-adres is.

Informatie voor zorginstellingen

Persoonlijk cliëntverhaal/Mijn verhaal

Het Persoonlijk cliëntverhaal/Mijn verhaal moet worden aangezet in Ons en moet ook aan de Caren-kant worden aangezet. Hiervoor moet je een TOPdesk-ticket aanmaken. Zorgaanbieders kunnen dit niet zelf aanzetten. Je leest meer over het Persoonlijk cliëntverhaal in Ons via Persoonlijk cliëntverhaal in Ons Dossier en Caren en Mijn verhaal in Caren via Mijn Verhaal in Caren.

Documenten delen

Als je het delen van documenten wilt in- of uitschakelen, dan kun je hiervoor een ticket indienen bij TOPdesk. Hierbij heb je de mogelijkheid om een datum op te geven vanaf wanneer de documenten gedeeld moeten worden. Zie Rapportages, zorgplannen en documenten delen naar Caren voor meer informatie.

Vragenlijsten

Gebruikers met de juiste autorisatie-instellingen kunnen bij vragenlijsten bij de cliënt aangeven of deze ook zichtbaar moeten zijn in Caren. Zie Vragenlijsten delen naar Caren voor meer informatie.

Caren-instellingen vergeten?

Je kunt je instellingen op ieder moment opvragen via Caren Support door middel van een ticket in TOPdesk. Caren Support kan je instellingen desgewenst ook meteen voor je wijzigen.

Rapportages met deskundigheid

Rapportages gemaakt met een deskundigheid worden niet doorgezet naar Caren, waardoor vertrouwelijke rapportages niet in te zien zijn voor de cliënt en mantelzorgers in Caren. Zie Cliëntrapportages in Ons toegelicht voor meer informatie.

Cliënt overleden of uit zorg

Als een cliënt is overleden of uit zorg wordt gezet, blijft de Caren-koppeling actief. De zorgaanbieder kan de koppeling verbreken via Ons Cliënt. Het dossier blijft dan wel bestaan. Andere onderdelen, zoals de agenda-afspraken uit Ons Agenda, Ons Planning of Ons Groepszorg, vragenlijsten, zorgplannen en documenten zijn niet meer inzichtelijk na het verbreken van de koppeling. Als alle gegevens moeten worden verwijderd, moet de beheerder van de pagina zelf het account of de zorgpagina verwijderen via Caren. In uitzonderlijke situaties, waarbij bijvoorbeeld de cliënt is overleden en ook zelf beheerder was van het Caren-account, kan de Caren-helpdesk op basis van een ticket van de zorgorganisatie of de nabestaanden het account verwijderen.

Cliënten en mantelzorgers op weg helpen

Je hebt de brief uitgereikt aan cliënten en mantelzorgers. Je kunt ze nu de volgende handleiding sturen of de instructievideo van Caren laten bekijken. Ook hebben we alvast de eerste stap bijgevoegd om met Caren aan de slag te gaan: een account aanmaken.

Loop je tegen andere problemen aan? Kijk dan in onze kennisbank via de veelgestelde vragen om je antwoord te vinden:

Caren-folders

We hebben ook Caren-folders die je aan cliënten en mantelzorgers kunt uitreiken. Hiermee kun je ze nog eenvoudiger op weg helpen. Je vraagt ze eenvoudig aan via TOPdesk. Download hier onze Caren-folders.

Heb je interesse in de folders? Vraag ze dan eenvoudig aan via TOPdesk. Laat in het ticket weten onder welk adres de folders vermeld moeten worden, welke folders je wilt ontvangen en hoeveel exemplaren per folder je wilt ontvangen. De folders worden dan binnen enkele werkdagen opgestuurd.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave