Onder het kopje Wat mogen teamleden met dit team doen? is in te stellen of teamleden van dit team, de teamplanning/teamrooster van dit team kunnen inzien vanuit het medewerkerportaal (Inzage in rooster, planning en opgebouwde vakantieuren).
Ook is het mogelijk om aan te geven of medewerkers zelf hun beschikbaarheid via het Medewerkerportaal kunnen invoeren. Zie ook Beschikbaarheid en afwezigheid van een medewerker invoeren.
Ook is hier een datum in te geven tot wanneer het rooster zichbaar is voor de teamleden. Op deze manier kan een nieuw conceptrooster tijdelijk verborgen worden voor teamleden, om te voorkomen dat teamleden hier onbedoeld verwachtingen aan ontlenen. Meer informatie is te vinden in
Datum einde-publicatie instellen voor teamrooster
Voor teams waarin de blokplanning is ingeschakeld, geldt dat enkel beschikbaarheden en onbeschikbaarheden van medewerkers worden getoond. Dit komt omdat de blokplanning geen diensten heeft.
Voor medewerkers geldt in het algemeen dat zij vanaf 2 maanden voor de ingangsdatum van hun teamlidmaatschap inzage hebben tot het (team)rooster tot 7 dagen na en eventuele ingestelde einddatum van het ingestelde lidmaatschap. Meer uitleg hierover is te vinden in Ons Planning: medewerkers aan een team toewijzen.