resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
SSO FAQ: Waarom ziet de medewerker bij het aanmelden de mogelijkheid om als een andere medewerker aan te melden?

SSO FAQ: Waarom ziet de medewerker bij het aanmelden de mogelijkheid om als een andere medewerker aan te melden?

Er is een koppeling gelegd tussen het SSO provider-account van de ene medewerker en het Ons-account van een andere medewerker. Vaak gebeurt dit doordat een gebruiker die was aangemeld bij de SSO-provider en bij Ons, wél heeft afgemeld bij Ons, maar niet bij de SSO-provider. Wanneer vervolgens een andere gebruiker op hetzelfde apparaat gaat werken en zich aanmeldt bij Ons, krijgt deze medewerker de suggestie om het Ons-account te koppelen aan de nog actieve SSO-provider-sessie. Als deze gebruiker die koppeling bevestigt, kan de gebruiker van wie de SSO-provider-sessie nog actief was vanaf dat moment bij het aanmelden in Ons kiezen tussen het eigen Ons-account en het Ons-account van de medewerker die het account per ongeluk heeft gekoppeld aan een nog actieve SSO-provider-sessie.

Als deze situatie zich voordoet, dan is het zaak om meteen het Ons-account dat onterecht was gekoppeld te ontkoppelen. Dat kan door de medewerker in Ons Administratie op te zoeken, naar Account te gaan en daar te klikken op Ontkoppelen. Als dat niet gebeurt, dan bestaat het risico dat de betreffende gebruiker toegang heeft tot gegevens waar de gebruiker normaal gesproken geen toegang toe heeft.

Inhoudsopgave