Bedoelde je soms ?
Ben je op zoek naar meer informatie over Ons Medicatie voor apotheken? Bekijk dan de onderstaande lijst met een overzicht van alle handleidingen voor deze applicatie.
Ons Medicatie voor apotheken: overzichtshandleiding voor de apotheker
Ons Medicatie voor apotheken: toegang verkrijgen
Ons Medicatie voor apotheken: toedienschema's inzien voor Pharmacom-apotheken
Ons medicatie voor apotheken: herhaalbestellingen testen
Ons Medicatie voor apotheken: medewerkertoegang instellen
Ons Medicatie voor apotheken: support
Ons Medicatie voor apotheken: instructies voor inloggen met de IRMA-app of je UZI-pas
Ons Medicatie voor apotheken: attributen verversen in de IRMA-app
Ons Medicatie voor apothekers helpt apothekers inzicht te krijgen in de toedienlijsten die digitaal naar zorgorganisaties verstuurd worden via Ons Medicatie. Bekijk Ons Medicatie voor meer informatie over Ons Medicatie voor zorgorganisaties.
De koppeling tussen Ons Medicatie en niet-Pharmacom (CGM, Vidi Vici en APRO) AIS-en betreft een push-koppeling. Dit betekent dat een apotheker vanuit het AIS nieuwe toedienschema's naar Ons Medicatie kan opsturen. Via Ons Medicatie voor Apotheken is het mogelijk om deze opgestuurde toedienschema's te bekijken. In deze handleiding leggen we je uit hoe Ons Medicatie voor Apotheken werkt.
Volg onderstaande stappen om een toedienschema van een patiënt te bekijken:
Log in via de IRMA-app op apotheek.ons-medicatie.nl.
Als je werkt voor meerdere apotheken kies je eerst voor de apotheek waarvoor je de patiënt wil opzoeken.
Als je voor één apotheek werkt dan word je automatisch doorgestuurd naar de pagina van deze apotheek.
Klik op de zorginstelling om de patiënten voor die zorginstelling te bekijken of gebruik de zoekbalk om het bsn in te vullen van de patiënt van wie je het toedienschema wil bekijken.
Als je toegang hebt tot de gegevens van de patiënt, dan kun je nu het toedienschema van de patiënt bekijken.
Klopt er iets niet op de toedienschema's? Volg dan de instructies in het toedienschema om de medicatie aan te passen. Stuur vervolgens het nieuwe toedienschema naar Ons Medicatie. Door het verversen van de pagina zie je het nieuwe toedienschema.
Heb je een vraag? Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen. Beantwoordt dat je vraag nog steeds niet? Neem dan contact op per mail, via ons-medicatie@nedap.com.
Antwoord: Als een toedienschema niet zichtbaar is in Ons Medicatie voor Apotheken, dan zijn hiervoor verschillende mogelijke oorzaken. Het ingevoerde bsn is niet correct of je hebt geen toegang tot de gegevens van deze patiënt. Ook kan het zo zijn dat er nog geen toedienschema voor de patiënt gedeeld is met Ons Medicatie. Om dit op te lossen, controleer je eerst het ingevoerde bsn en of je bij de juiste apotheek bent ingelogd. Controleer vervolgens of het toedienschema al is gedeeld met Ons Medicatie door een nieuw toedienschema op te sturen via jouw AIS.
Antwoord: Als apotheker hoef je geen patiënten te koppelen met Ons Medicatie voor Apotheken om de toedienschema's van patiënten in te kunnen zien. Wel moet er al eerder een toedienschema naar Ons Medicatie opgestuurd zijn.
Antwoord: Tussen het opsturen en het verwerken van een nieuw toedienschema kan enige minuten zitten. Wacht een paar minuten en vernieuw de pagina met het toedienschema opnieuw.
Antwoord: Als apotheker of als medewerker van een apotheek moet je toegang krijgen tot Ons Medicatie voor Apotheken. Nedap moet jou eerst toegang geven tot de juiste apotheek. Neem hiervoor contact op per mail, via ons-medicatie@nedap.com.