resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Ons Agenda: afwezigheid toevoegen bij een cliënt

Ons Agenda: afwezigheid toevoegen bij een cliënt

Stapsgewijze instructie over het ingeven van een afwezigheid in de agenda van een cliënt

Overzichtshandleidingen over Ons Agenda

Raadpleeg voor algemene en overzichtsinformatie de onderstaande overzichtshandleidingen over Ons Agenda:

Benodigde autorisaties

Raadpleeg de handleiding Ons Agenda: autorisaties voor informatie over de benodigde autorisatie(s).

Voorwaarden

Alleen op organisatieniveau ingerichte afwezigheidstypes kunnen als afwezigheid geselecteerd en ingevoerd worden in de agenda van een cliënt.

Afwezigheid invoeren in de agenda van een cliënt

  1. Klik in Ons Agenda op de knop Toevoegen en vervolgens op Cliëntafwezigheid maken; Of selecteer via het slepen met de muis in de agenda een tijdsmoment en klik in de pop-up die vervolgens verschijnt, op Cliëntafwezigheid maken.

  2. De pagina Cliëntafwezigheid toevoegen verschijnt:

    • Geef in vanaf en indien mogelijk tot wanneer de cliënt afwezig is. Afwezigheden worden altijd voor hele dagen ingegeven.

    • Selecteer onder Reden uit de beschikbare afwezigheidsredenen de juiste reden.

    • Geef eventueel nog een extra toelichting in.

    • Sla op

  3. Resultaat: De afwezigheid is terug te zien bij elke dag die binnen de afwezigheidsperiode valt.

Afwezigheid bewerken

Om een ingevoerde afwezigheid te bewerken of te verwijderen:

  1. Klik in de periode waarbinnen de afwezigheid valt, op een van de meldingen die hier bij elke dag getoond wordt.

  2. Klik op de knop Bewerken.

  3. Om te bewerken: pas de gegevens aan en klik op Opslaan.

  4. Om te verwijderen: klik op de knop Verwijderen. Bevestig de vraag Weet u het zeker? in de pop-up door op OK te klikken.

  5. Resultaat: de volledige afwezigheid is ofwel bewerkt ofwel verwijderd.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave