resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Omgaan met dubbele cliënten in Ons Planning

Omgaan met dubbele cliënten in Ons Planning

Soms komt het voor dat cliënten dubbel in Ons Planning staan. Dit artikel geeft tips om hier handig mee om te gaan.

Achtergrondinformatie

Als een cliënt handmatig in Ons Planning wordt ingevoerd, en vervolgens in Ons Administratie wordt ingevoerd, dan zal de cliënt 2x in Ons Planning staan. De gegevens die vervolgens bij de cliënt uit Ons Administratie ingevoerd worden, zijn niet zichtbaar bij de afzonderlijk ingevoerde cliënt in Ons Planning. Dit veroorzaakt verschillende problemen.

Allereerst is het advies om zo veel als mogelijk de cliënt eerst in Ons Administratie in te voeren. De invoer in Ons Planning is alleen bedoeld om in acute situaties toch een cliënt in te kunnen voeren zodat de cliënt ook ingepland kan worden.

Mocht een cliënt toch dubbel ingevoerd zijn, dan is een aantal functionaliteiten beschikbaar om dit op te lossen:

  1. Het samenvoegen van cliënten in Ons Administratie: deze functionaliteit kan gebruikt worden om cliënten die dubbel in Ons Administratie zijn ingevoerd, te kunnen samenvoegen. Zie ook: Cliënten samenvoegen

    Na het samenvoegen wordt in Ons Planning de onjuiste cliënt niet verwijderd. Hierdoor kan de verkeerde cliënt ingepland blijven.

  2. Gegevensconflicten oplossen: deze functionaliteit kan gebruikt worden om gegevens die niet goed tussen Ons Planning en Ons Administratie verwerkt kunnen worden, op te lossen. Zie ook: Gegevensconflicten oplossen

Scenario's

Afhankelijk van de genomen stappen en de volgorde waarin deze zijn genomen, is een aantal verschillende oplossingen beschikbaar.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave