Mobiele apps of een apparaat ontkoppelen van medewerkeraccount
In dit artikel wordt uitgelegd hoe een mobiele app ontkoppeld kan worden van een medewerkeraccount op verschillende manieren.
Zodra het apparaat wordt ontkoppeld zal (bij een actieve internetverbinding), het toestel direct worden ontkoppeld en wordt alle data die door de app gebruikt worden, direct verwijderd. Alle cliëntdata die door de app gebruikt wordt, is encrypted opgeslagen. Dat houdt in dat kwaadwillenden niet zomaar bij de data op het toestel kunnen.
Apparaat ontkoppelen
Het ontkoppelen van het apparaat is op drie manieren mogelijk:
Apparaat ontkoppelen via het Medewerkerportaal
Benodigde autorisatie: Taak: 'Toegang tot het medewerkerportaal'.
-
Log in op het Medewerkerportaal.
-
Klik rechts in beeld op de knop Mobiele app.
-
Onder het kopje "Verbonden toestellen" staat een overzicht van alle verbonden apparaten met je medewerkeraccount.
-
Klik op de knop Toegang ontzeggen.
Apparaat ontkoppelen vanuit een app
-
Klik in een van de gekoppelde apps op het hoofdmenu.
-
Klik op Instellingen.
-
Klik op Ontkoppel alle Onsapps en wis data.
-
Bevestig dit door op Ja, ik wil mezelf afmelden te klikken.
Apparaat ontkoppelen via Ons Administratie
Het is voor medewerkers in Ons Administratie mogelijk om de mobiele apps van medewerkers te ontkoppelen. Zie Mobiele apparaten beheren voor meer informatie.