resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Mobiele apps koppelen aan medewerkeraccount

Mobiele apps koppelen aan medewerkeraccount

In dit artikel wordt uitgelegd hoe mobiele Nedap applicaties (zoals de Nedap Ons app) gekoppeld kunnen worden aan het account van een medewerker. Daarnaast wordt toegelicht hoe de keuze gemaakt kan worden tussen de productie- of testomgeving bij het koppelen van een app.

Benodigde autorisaties

Er zijn twee manieren om een app te koppelen:

Koppelen via een code via Ons Medewerkerportaal

Om een applicatie te koppelen met een code, moet de gebruiker over de onderstaande autorisatietaken beschikken:

  • Mobiel apparaat koppelen

  • Toegang tot het medewerkerportaal

Koppeling via een gebruikersnaam/wachtwoord-combinatie

Om op deze manier te koppelen, moet de gebruiker beschikken over de onderstaande autorisatietaak:

  • Mobiel apparaat koppelen

Aandachtspunten vooraf

  • De stappen van deze handleiding zijn vergelijkbaar voor Android- en iOS-toestellen. Schermafbeeldingen kunnen op kleine details verschillen.

  • Als één van de Nedap apps op een mobiel apparaat eenmaal gekoppeld is met een medewerkeraccount, dan wordt de koppeling automatisch door de andere apps overgenomen. De verschillende apps hoeven dus niet allemaal apart gekoppeld te worden.

  • Voordat de app gekoppeld kan worden aan een medewerkeraccount, moet de applicatie al geïnstalleerd zijn op het betreffende mobiele apparaat. Dit is te doen via de Google Play Store of App Store.

  • Het is mogelijk om eenzelfde app tegelijkertijd op meerdere mobiele apparaten aan een medewerkeraccount te koppelen. De gekoppelde apparaten komen in een lijst in het medewerkerportaal van het betreffende medewerkeraccount te staan.

    Let op: De Toegangscode-app kan maar op één apparaat tegelijkertijd in gebruik zijn. Zie De toegangscode wordt niet geaccepteerd voor meer informatie.

  • Een app op een toestel kan niet aan meerdere medewerkers tegelijkertijd gekoppeld zijn. Bij het doorgeven of delen van een mobiel apparaat met een andere medewerker, moet de app dus ontkoppeld worden van het ene medewerkeraccount en opnieuw gekoppeld worden met het andere medewerkeraccount.

  • Het koppelen van apps is ook mogelijk met een testomgeving.

  • Apps kunnen op verschillende manieren ontkoppeld worden.

App koppelen

Er zijn twee manieren om een app te koppelen:

  • Het gebruiken van een gebruikersnaam/wachtwoord-combinatie is met name handig als een gebruiker voor meerdere organisaties werkt.

  • Bij het koppelen via een code zijn minder handelingen nodig, wat handig is als een gebruiker voor één zorgorganisatie werkt.

 

Wanneer de gebruiker niet beschikt over de taak 'Mobiel apparaat koppelen' zal de foutmelding 'je hebt onvoldoende rechten' worden getoond in Ons Medewerkerportaal of op het mobiele apparaat wanneer de gebruiker een mobiel apparaat probeert te koppelen. Dit gebeurt zowel bij het koppelen via het Medewerkerportaal als wanneer een medewerker een apparaat probeert te koppelen door in te loggen met gebruikersnaam en wachtwoord in een van de Ons-apps.

Te nemen stappen om te koppelen

Bij het openen van een ongekoppelde app, verschijnt het volgende scherm. Gebruik de code (1) of kies voor aanmelden met gebruikersnaam/wachtwoord-combinatie (2).

/topic-images/AppKoppelen_683.png
Applicatie(s)
Inhoudsopgave