resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Cliënten inplannen in de blokplanning

Cliënten inplannen in de blokplanning

Benodigde autorisaties

Je hebt een teamlidmaatschap nodig voor het betreffende team, en daarnaast de volgende autorisaties:

  • Taak: Ons Planning - Plannen en roosteren (Alle teams)/Ons Planning - Plannen en roosteren (Eigen teams)

  • Taak: Ons Planning - Roosteren (Eigen teams)

Informatie over de schermindeling, het zoeken naar medewerkes en cliënten, en signaleringen, is hier te vinden: Navigatie en signaleringen in het blokplanscherm.

Cliënten inplannen op een medewerker

Bij de blokplanning bestaan, in tegenstelling tot een V&V plan-of roosterscherm, geen diensten. In plaats daarvan wordt in de blokplanning een cliënt meteen ingepland op een beschikbaar 'blok' van een medewerker.

De zorg van de cliënten die nog ingepland moet worden, is onder in beeld te zien. Dit zijn de plankaartjes van de cliënten. Door deze plankaartjes te verslepen naar een beschikbaar blok, wordt de cliënt ingepland. Je kunt meerdere plankaartjes in een blok inplannen. Als de totale tijdsduur van de plankaartjes de tijdsduur van het blok overschrijdt, ontstaat er een signalering.

De plankaartjes worden niet alleen voor deze week ingepland, maar meteen ook voor alle weken hierna op hetzelfde moment. Wil je dit niet? Als je een kaartje versleept terwijl je de spatiebalk ingedrukt houdt, plan je de cliënt eenmalig in. Dit werkt ook als je het plankaartje eenmalig naar een ander blok wil verplaatsen.

Om de planning goed rond te krijgen is het nodig dat er geen signaleringen in de planning zijn. Deze kunnen bijvoorbeeld ontstaan als een medewerker niet beschikbaar is. Een goed startpunt is om de beschikbaarheid van de medewerker aan te houden. Deze wordt getoond in het blok. Er staat dan bijvoorbeeld '4 uren'.

Medewerkers die in dienst zijn en in Ons Planning aan het team zijn toegewezen, worden in de blokplanning getoond. Een medewerker die op een bepaalde datum uit dienst gaat, wordt nog twee weken na de uit-dienstdatum getoond in de blokplanning.

Het kan daarnaast voorkomen dat een medewerker die al langer dan twee weken uit dienst is, getoond wordt. Dat komt in dat geval omdat er nog een relatie is met een plankaartje die in deze periode staat en nog gepland moet worden. Dit kan bijvoorbeeld een plankaartje zijn van een cliënt die bijvoorbeeld 1x per 4 weken zorg heeft, waardoor de medewerker ook nog zo ver na uitdiensttreding zichtbaar is.

Het is alleen mogelijk om te plannen naar de toekomst; het vullen van de planning in het verleden is dus niet mogelijk.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave