Ons Administratie en Ons Dossier worden opgesplitst. Beide applicaties krijgen een eigen, herkenbaar design en een eigen navigatiestructuur. Gebruikers hoeven minder te klikken en werken in een herkenbare applicatie. Uiteindelijk werken we toe naar een consistente en vriendelijke gebruikservaring voor de hele Nedap Ons suite.
Meer informatie is te vinden op de themapagina op het Supportportaal.
Wij raden aan om de nieuwe schermen zo snel mogelijk standaard aan te zetten op jouw testomgeving(en). Hiermee geef je jezelf een handige manier om op tijd vertrouwd te raken met de nieuwe schermen en eventuele eigen documentatie voor te kunnen bereiden. Benut deze mogelijkheid ook om gebruikers in jouw organisatie voor te bereiden en mee te nemen in de veranderingen.
Geen eigen testomgeving? Vraag tijdelijk toegang tot een speciale testomgeving
Heeft jouw organisatie geen eigen testomgeving? Vraag dan via een ticket bij Support om een toegangsaccount tot onze speciale tijdelijke testomgeving Administratiedossiervernieuwd. Alleen organisaties zonder eigen testomgeving krijgen hier toegang toe.
De overgang naar de nieuwe schermen zal even wennen zijn, maar de ervaring leert dat gebruikers snel hun weg weten te vinden. Een goede, praktische voorbereiding helpt hen op weg. Met deze tips bereid jij de gebruikers in jouw organisatie op tijd voor.
Tip 1: Maak het niet te ingewikkeld! Het interview met Zorgorganisatie De Posten laat zien dat een praktische aanpak goed werkt.
Tip 2: Deel deze instructievideo met de gebruikers in jouw organisatie. De video informeert gebruikers in 5 minuten. Daarna kunnen gebruikers voorbereid aan de slag.
Tip 3: Voor aanvullende verdieping kun je onze e-learnings voor Ons Administratie en Ons Dossier inzetten. Deel ze met gebruikers, zet ze op het intranet of importeer ze in jouw eigen LMS.
Ons Administratie bevat een configuratie voor het nieuwe design. Zo kun je zelf de nieuwe schermen van Ons Administratie en Ons Dossier aanzetten op test- en/of productieomgevingen.
Ga naar
.Uitleg over de vier opties
Het datumveld staat los van de drie opties erboven. Dit datumveld is bovendien leidend. Op het moment dat die datum is verstreken (ongeacht een van de drie gekozen opties), staan de schermen op die omgeving aan. Standaard is het datumveld ingesteld op 31 januari om 20.00 uur. Je kunt hier geen datum later invullen dan 4 april 2023 om 20.00. Daarnaast werken de drie opties als volgt:
Aan op alle (productie- en test)omgevingen: De nieuwe schermen zijn zichtbaar ongeacht welke datum er ingevuld is.
Alleen op testomgevingen: De nieuwe schermen zijn alleen zichtbaar op testomgevingen, tenzij de datum in het datumveld verstreken is, dan staan de nieuwe schermen overal aan.
Uit: De nieuwe schermen worden nog niet gebruikt, tenzij de datum in het datumveld verstreken is. Dan staan de nieuwe schermen overal aan.
Als optie 1 of 2 is ingeschakeld en je maakt een kopie van de productieomgeving naar de testomgeving, dan staan de vernieuwde schermen ook ingeschakeld op de testomgeving.
Vanaf 4 april 2023 staan de nieuwe schermen standaard overal aan. De mogelijkheden in dit configuratiescherm vervallen dan. De schermen zijn dan niet meer uit te zetten.
Het datumveld bij de instelling is standaard gevuld met 31 januari 2023 om 20.00 uur. Pas je deze datum niet aan naar een eigen voorkeursdatum? Dan gaat jouw organisatie op 31 januari 2023 om 20.00 uur over op de vernieuwde schermen.
Meer informatie over de planning vind je op de themapagina op het Supportportaal.