Taak: Medewerkerrelaties en contactpersonen (inclusief adressen) [van een cliënt] beheren
Ga bij de cliënt naar
.Een overzicht met reeds aanwezige contactpersonen is zichtbaar. Vanuit deze plek zijn deze te bewerken en toe te voegen. Het toevoegen van een contactpersoon kan je doen via het plusje.
De meeste invoervelden spreken voor zich. Wij belichten een paar minder voor de hand liggende invervelden.
Geef het relatietype aan. Deze typen zijn te configureren.
Optioneel is een organisatie aan te geven. Dit kan handig zijn als een medewerker van een specifieke organisatie als contactpersoon geldt voor de cliënt, bijvoorbeeld bij voogdij.
Selecteer het sociaaltype. Hiermee kan je aangeven welk soort familielid het bijvoorbeeld is. Deze lijst is deels configureerbaar.
Bij de ICE-contactpersoon (In Case of Emergency) is aan te geven of dit een persoon is die in geval van nood benaderd moet worden.
De voornaam of initalen moeten gevuld zijn om de contactpersoon op te kunnen slaan.
Voer de gegevens in en klik op
.Na het opslaan is de contactpersoon zichtbaar op het overzicht bij de cliënt.
Het adres is op dezelfde wijze toe te voegen als het adres bij de cliënt. Alleen de plek om het adres aan te passen is anders en gaat via
.