De onderstaande autorisaties zijn relevant rondom het werken met de Cliëntagenda.
Afwezigheidsredenen configureren
Om de afwezigheidsredenen te configureren, moet de gebruiker beschikken over een van de onderstaande autorisatietaken:
Applicatie instellingen beheren
Applicatiebeheer
Toegang en gebruik van de Cliëntagenda
Voor de diverse gebruiksmogelijkheden rondom de Cliëntagenda zijn de onderstaande taken van belang. De namen van de taken geven aan waar de autorisatietaak effect op heeft. Bekijk in Ons Autorisatie de details per taak om te zien welke specifieke rechten onderdeel uitmaken van de taak
Taak: Cliëntagenda beheren
Taak: Cliëntagenda-afspraken [van een cliënt] bewerken
Taak: Ons Agenda gebruiken
Taak: Basisinkijkrol
Taak: Arrangeur (zorgarrangement)
De cliëntagenda houdt rekening met het bereik zoals deze staat ingesteld in Ons Autorisatie.
Groepsafspraken
Bij groepsafspraken is het mogelijk dat de gebruiker een uitgenodigde niet in zijn bereik heeft zitten. In dat geval wordt de persoon als 'afgeschermd' weergegeven en is deze onbewerkbaar.
Afscherming bij groepsafspraken is alleen van toepassing indien Strakkere autorisaties is ingeschakeld in Ons Agenda.
Beperk inzage tot team
Als bij Ons Agenda de instelling 'Beperk inzage tot team' is ingeschakeld, dan heeft deze ook effect op de clientagenda: meer informatie zie Ons Agenda: applicatie-instellingen wijzigen.
In de agenda kan gekozen worden voor verschillende weergave-opties:
Afspraken uit Ons Agenda
Afspraken uit Ons Groepszorg
Afspraken uit Caren
(Client)afwezigheden uit Ons Agenda
Handelingen: handelingen uit Ons Agenda
Kwaliteitsmonitor: Signaleringen uit Ons Kwaliteitsmonitor
Planning: Afspraken uit Ons Planning en (Client)afwezigheden uit Ons Planning
Afwezigheidssoorten worden in de cliëntagenda gebruikt om afwezigheden aan te geven. De mogelijke afwezigheidsredenen kunnen naar wens aangepast worden. Zie Cliëntagenda: Afwezigheidsredenen configureren voor meer informatie.
Informatie uit andere applicaties worden automatisch weergegeven. Daarnaast kunnen een aantal soorten in de cliëntagenda worden aangemaakt.
Zie Cliëntagenda: afspraken toevoegen, bewerken of verwijderen voor meer informatie over het handmatig toevoegen van een afspraak.
Als een cliënt een dag afwezig is, dan kan dit geregistreerd worden in de cliëntagenda. Zie Cliëntagenda: Afwezigheid registreren voor meer informatie.
Afwezigheden die in de cliëntagenda als afwezigheidsregistratie zijn ingevoerd, kunnen in een Excel-rapport worden getoond. Dit overzicht kan bijdragen aan het inzicht bij het declareren van WLZ-zorg. Hiervoor geldt namelijk dat in het geval van te veel afwezigheid (vanaf 42 dagen per jaar en/of meer dan 14 dagen aaneengesloten) niet alle zorg gedeclareerd mag worden. Zie Cliëntagenda: Afwezigheidsrapportage voor meer informatie.