De onderstaande autorisaties zijn relevant rondom het werken met de Cliëntagenda.
Afwezigheidsredenen configureren
Om de afwezigheidsredenen te configureren, moet de gebruiker beschikken over een van de onderstaande autorisatietaken:
Applicatie instellingen beheren
Applicatiebeheer
Toegang en gebruik van de Cliëntagenda
Voor de diverse gebruiksmogelijkheden rondom de Cliëntagenda zijn de onderstaande taken van belang. De namen van de taken geven aan waar de autorisatietaak effect op heeft. Bekijk in Ons Autorisatie de details per taak om te zien welke specifieke rechten onderdeel uitmaken van de taak
Taak: Cliëntagenda beheren
Taak: Cliëntagenda-afspraken [van een cliënt] bewerken
Taak: Rapportage 'Cliëntgegevens - Afwezigheidsrapportage' genereren
Benodigde instellingen rondom het autorisatiebereik van de gebruiker:
De Cliëntagenda houdt geen rekening met alle bereik-instellingsopties die voor de gebruiker in Ons Autorisatie ingesteld kunnen worden: Inzage vindt alleen plaats op basis van het standaard locatiebereik: er worden dus alleen gegevens van cliënten getoond van locaties waar de gebruiker via het standaard bereik voor geautoriseerd is. De Cliëntagenda houdt geen rekening met een aangepast autorisatiebereik, zoals een handmatig ingesteld bereik binnen een specifieke autorisatierol, het dynamische bereik van een medewerker of met autorisatie op basis van planning of rooster.
In de agenda kan gekozen worden voor verschillende weergave-opties:
Afspraken: alle afspraken worden getoond die in de cliëntagenda of in Ons Agenda zijn ingevoerd.
Planning: alle planmomenten worden getoond die in Ons Planning zijn gepland.
Kwaliteitstaken: alle taken afkomstig uit de Kwaliteitsmonitor worden getoond.
Ons Groepszorg: alle afspraken afkomstig uit Ons Groepszorg worden getoond.
Alles: alle afspraken afkomstig uit de cliëntagenda, Ons Agenda, Ons Planning, Ons Groepszorg en de Kwaliteitsmonitor worden getoond.
De standaardweergave wordt bepaald door de locatie van de cliënt. Als de cliënt een intramurale locatie heeft, staat de weergave op "Afspraken" en bij een extramurale locatie is de standaardweergave "Planning".
Afwezigheidssoorten worden in de cliëntagenda gebruikt om afwezigheden aan te geven. De mogelijke afwezigheidsredenen kunnen naar wens aangepast worden. Zie Cliëntagenda: Afwezigheidsredenen configureren voor meer informatie.
Afspraken kunnen op 4 verschillende manieren in de cliëntagenda ingevoerd worden:
Handmatig
Vanuit Ons Planning
Vanuit Ons Agenda
Vanuit de Kwaliteitsmonitor
Zie Cliëntagenda: afspraken toevoegen, bewerken of verwijderen voor meer informatie over het handmatig toevoegen van een afspraak.
Zie Cliëntagenda: afspraken toevoegen, bewerken of verwijderen voor meer informatie over het bewerken of verwijderen van afspraken.
Als een cliënt een dag afwezig is, dan kan dit geregistreerd worden in de cliëntagenda. Zie Cliëntagenda: Afwezigheid registreren voor meer informatie.
Afwezigheden die in de cliëntagenda als afwezigheidsregistratie zijn ingevoerd, kunnen in een Excel-rapport worden getoond. Dit overzicht kan bijdragen aan het inzicht bij het declareren van WLZ-zorg. Hiervoor geldt namelijk dat in het geval van te veel afwezigheid (vanaf 42 dagen per jaar en/of meer dan 14 dagen aaneengesloten) niet alle zorg gedeclareerd mag worden. Zie Cliëntagenda: Afwezigheidsrapportage voor meer informatie.