Het is, binnen onderstaande beperkingen, mogelijk om een cliënt te verwijderen. Doe dit alleen wanneer er goede reden toe is (bijvoorbeeld een fout gemaakt bij het invoeren, een testcliënt, of iets dergelijks).
Alle gegevens verdwijnen, waaronder de historie.
Wanneer het gaat om dubbele cliënten, voeg deze dan samen in plaats van deze te verwijderen. Zie Cliënten samenvoegen voor meer informatie.
Enkel in de volgende situaties is het mogelijk om cliënten te verwijderen:
Er mag geen pas gekoppeld zijn geweest aan de cliënt.
Er mogen nog geen uren op de cliënt geregistreerd zijn, of zijn geweest.
(Als er registraties zijn geweest, maar die zijn verwijderd voordat er financiële boekingen waren vastgelegd, vormen deze geen belemmering voor het verwijderen van de cliënt. Zijn er wel financiële boekingen, dan is verwijderen definitief niet meer mogelijk.)
Taak: Applicatie instellingen beheren
Ga naar de cliënt en klik op
.
Lees de waarschuwing en maak je keuze.
De cliënt is hierna definitief uit Ons Administratie verwijderd.
Als je bovenstaande hebt gedaan is de cliënt nog wel in Ons Planning aanwezig. Je kunt deze 'opruimen' door alle onderstaande stappen uit te voeren:
Ontkoppel de cliënt. Zie ook: Omgaan met dubbele cliënten in Ons Planning.
Verwijder het ontstane conflict. Zie ook: Gegevensconflicten oplossen.
Pas de personalia van deze cliënt in Ons Planning aan naar iets anders, bijvoorbeeld naar de naam 'verwijderde cliënt', geboortedatum '1-1-1900', etcetera.