resultaten voor '{{ lastSearched }}'

Bedoelde je soms ?

Bedoelde je soms ?

Geen resultaten gevonden.
Cliëntagenda: afspraken toevoegen, bewerken of verwijderen

Cliëntagenda: afspraken toevoegen, bewerken of verwijderen

Uitleg over het toevoegen, bewerken en verwijderen van een afspraak in de cliëntagenda.

Raadpleeg voor algemene informatie en een overzicht van alle handleidingen over de cliëntagenda Cliëntagenda: configuratie en gebruik

Benodigde autorisatie

Informatie over relevante autorisaties is te vinden in:Cliëntagenda: configuratie en gebruik.

Filmpje

Bekijk dit filmpje om snel te weten hoe je afspraken toevoegt, bewerkt en verwijdert, of volg de uitgeschreven stappen uit deze handleiding.


Voor een optimale resolutie: klik na het openen van het filmpje op het Youtube logo onderin en kies 'Bekijken op Youtube.com'.

Toevoegen afspraak in de cliëntagenda

Volg voor het toevoegen van een afspraak in de cliëntagenda de volgende stappen:

  1. Open in Ons Administratie of Ons Dossier het dossier van de cliënt via Cliënt Cliënt zoeken .

  2. Klik op het tabblad Agenda .

  3. De cliëntagenda opent en toont het onderstaande scherm. Afspraken worden per dag getoond.

    /topic-images/2021-02-02%2010_32_00-Ons_484.png

    Het icoontje toont de herkomst van de afspraken. Deze kunnen aangemaakt zijn in de cliëntagenda, of automatisch toegevoegd zijn via Ons Agenda, Ons Planning, Ons Groepszorg of de Kwaliteitsmonitor.

    Beschikt de cliënt over een gekoppelde Luna? Dan geldt dat de cliëntagenda-afspraken als volgt weer worden gegeven op de Luna:

    • De titels van de afspraken worden getoond op Luna.

    • Afspraken die afkomstig zijn uit Ons Planning worden weergegeven als 'Zorg komt langs' of 'Huishoudelijke hulp komt langs'.

    • De afspraken worden getoond tot het einde van de afspraak.

  4. De huidige week is zichtbaar. Blader eventueel via de pijltjes om een andere week te bekijken.

  5. Voeg een afspraak toe via de groene knop Toevoegen of via de blauwe link Toevoegen die bij elke dag getoond wordt.

  6. Klik op Nieuwe afspraak.

    /topic-images/2021-02-01%2014_18_41-Ons_485.png

    * Voor uitleg over de optie 'Nieuwe handeling', raadpleeg deze handleiding

    * Voor uitleg over de optie 'Afwezigheidsregistratie', raadpleeg deze handleiding

  7. Het onderstaande scherm opent. Vul hier de gegevens voor de afspraak in.

    /topic-images/2019-08-14%2014_30_15-Window_486.png

    1. Vul bij Titel een herkenbare naam van de afspraak in. Geef eventueel een Notitie in. De notitie is in de Clientagenda terug te vinden als extra toelichting bij de afspraak en wordt ook gedeeld in geval van een koppeling met Caren.

      Notities worden niet getoond op de Luna.

    2. Vul bij Herhaling + datum en tijd in wanneer de afspraak plaatsvindt en of de afspraak herhaald moet worden, bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks. Bij een herhalende afspraak kun je ingeven hoeveel fequenties de herhaling moet hebben en op welke dag de herhalingen plaats vinden.

      Er kunnen geen datums verder dan 2 jaar in het verleden en 10 jaar in de toekomst worden ingevoerd.

    3. Geef bij het onderdeel Genodigden in of er medewerkers en/of teams bij zullen zijn en eventueel ook een locatie van de zorgorganisatie. Op basis daarvan staat de uitnodiging ook in de agenda van betreffende medewerkers en in de locatie-agenda in Ons Agenda.

    4. Klik op Opslaan om de afspraakgegevens op te slaan.

  8. De afspraak is vervolgens zichtbaar in de cliëntagenda op de ingevoerde datum(s).

    De agenda is eveneens af te drukken door rechtsboven op de knop Print.

    Ook wordt de afspraak getoond op de Luna als de cliënt hiervan gebruikt maakt.

Afspraak bewerken of verwijderen

Om afspraken te bewerken of te verwijderen:

  1. Ga naar de agenda van de betreffende cliënt.

  2. Klik op de betreffende afspraak.

    /topic-images/2019-09-03%2015_05_34-Ons_533.png
  3. Klik op de groene knop Bewerken of op de rode knop Verwijderen.

  • Afspraken die afkomstig zijn uit Ons Planning kunnen niet bewerkt of verwijderd worden.

  • Afspraken afkomstig uit Caren kunnen niet bewerkt of verwijderd worden.

  • Afspraken uit het verleden zijn niet meer te bewerken of te verwijderen.

  • Als er medewerkers betrokken zijn bij de afspraak, dan kan de afspraak alleen in Ons Agenda verwijderd worden.

Applicatie(s)
Inhoudsopgave